سرنوشت «چ» حاتمی‌کیا چه خواهد شد؟

۱۹م آذر ،

 به گزارش خبرآنلاین، فیلمنامه فیلم سینمایی (چ) در سال ۸۶ به قلم ابراهیم حاتمی‌کیا با نام «چ مثل چمران» نوشته شد.
 
پروانه این فیلم نیز با عنوان «شهید چمران» صادر و بعد از آن به اختصار نام «چ» بر آن گذاشته شد.
اولین سکانس‌های هفدهمین فیلم سینمایی حاتمی‌کیا ۱۹ تیر در شهر پاوه استان کرمانشاه مقابل دوربین رفت و ضبط بقیه سکانس‌های فیلم در تهران انجام شد.

تولید «چ» با حمایت بنیاد سینمایی فارابی آغاز و برای نمایش در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در نظر گرفته شد.  

حاتمی‌کیا «چ» را در حالی مقابل دوربین برد که تکلیف اکران ساخته پیشین او «گزارش یک جشن» هنوز مشخص نیست. سازمان سینمایی هم به سبب اینکه حاتمی‌کیا با فراغ بال به سراغ ساخت «چ» برود، آن را از محمد پیرهادی تهیه‌کننده فیلم خریداری کرد و مالک کلیه حقوق فیلم شد.   

«چ» روایتگر دو روز از زندگی شهید چمران است. از زمان پیش‌تولید این فیلم بحث‌ و گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد بازیگری صورت گرفت که ایفای این نقش را به عهده می‌گیرد. در نهایت تصویری محو از تست گریم بازیگر این نقش در رسانه‌ها انتشار یافت و مدتی بعد نام فریبرز عرب‌نیا به عنوان بازیگرنقش شهید چمران اعلام شد.  

سعید راد، مهدی سلطانی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، اسماعیل سلطانیان به عنوان دیگر بازیگران منتخب حاتمی‌کیا برای ایفای سایر نقش‌های «چ» انتخاب شدند. 

این فیلم از ابتدا با حواشی بسیاری همراه بود که یکی از آن‌ها شایعه اختلاف عرب‌نیا با حاتمی‌کیا بود. این اختلاف یک بار اواسط فیلمبرداری رسانه‌ای شد، اما مدتی بعد مهدی کریمی تهیه‌کننده فیلم آن را تکذیب کرد.( اینجا) 

اما ظاهرا اختلاف عرب‌نیا و حاتمی‌کیا همچنان ادامه داشت تا اینکه ۴۸ ساعت مانده به اتمام فیلمبرداری خبری مبنی بر حاضر نشدن عرب‌نیا در سکانس پایانی فیلم در رسانه‌ها انتشار یافت. (‌اینجا)  که این خبر احتمال نرسیدن فیلم به جشنواره را تقویت می‌کند. 

«چ» اکنون مراحل آخر فیلمبرداری را در یکی از پادگان‌های نظامی تهران پشت سر می‌گذارد و فریبرز عرب‌نیا سر صحنه حضور ندارد. ظاهرا حاتمی‌کیا در تلاش است تا تدبیر دیگری برای انتهای فیلمش بدون عرب‌نیا بیندیشد. باید منتظر ماند و دید سرنوشت این فیلم سینمایی چه خواهد شد؟

۵۸۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.