سرور مقاوم در مقابل گرما،سرما و سقوط از ارتفاع ساخته شد

۰۸ام بهمن ، خبرگزاری‌ها- محققان موفق به ساخت رایانه سرور مقاومی شده‌اند که حتی در صورت تغییرات شدید آب و هوایی و سقوط از ارتفاع هم آسیب نمی‌بیند.

سرور یاد شده که ساخت شرکت NCS Technologies است، توسط چتربازان قابل انتقال به نواحی جنگی نیز هست.

این سرور با نام کامل Bunker XRV-5241، برای سازمان های نظامی طراحی شده و اولین سروری است که در دشوارترین شرایط محلی هم می تواند فعال باقی بماند و هیچ آسیبی نبیند. وزارت دفاع امریکا می گوید سرور یاد شده را بارها کنترل کرده و معتقد است در محیط های جنگی، در سرما و گرمای شدید و در نهایت در صورت وارد شدن شوک حرارتی و برقی می توان از آن استفاده کرد.

کیس طراحی شده برای این سرور هم از نوع خاصی است که از آسیب دیدن آن در صورت نقل و انتقال و حمل توسط چتربازان جلوگیری می کند.

سرور یاد شده در صورت سقوط از ارتفاع حداکثر یک متری نیز کاملا سالم مانده و حداقل دمای ۴۰ درجه و حداکثر دمای ۷۰ درجه را تحمل می کند. البته در صورت عملیاتی شدن حداقل و حداکثر دمای قابل قبول محیطی باید از صفر تا ۵۰ درجه سانتیگراد در نوسان باشد.

نکته جالب اینکه از این سرور می توان در ارتفاع ده هزار پایی (۳۰۴۸ متری از سطح دریا) هم استفاده عملیاتی کرد. اما در غیر این صورت می توان آن را بدون هیچ مشکلی تا ارتفاع ۲۵ هزار پایی نیز بالا برد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.