سرپرستی نیکزاد بر وزارت ارتباطات غیر‌قانونی شد

۱۲م دیماه ،

حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تائید مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت ادغام وازارت خانه ها توسط شورای نگهبان، اظهارداشت: پس از آنکه شورای نگهبان تایید مصوبه مجلس را به اداره قوانین مجلس ارسال کند ، مجلس شورای اسلامی نیز قانون تازه را به دولت ابلاغ خواهد کرد و پس از ابلاغ قانون تازه دولت موظف به اجرای آن خواهد بود.

وی تاکید کرد:  پس از گذشت مراحل قانونی این مصوبه، سرپرستی نیکزاد بر وزرات ارتباطات نیز غیر قانونی خواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت قصد دارد این وزارت خانه را به سازمان تبدیل کند، تصریح کرد: دولت به دنبال الحاق بخش هایی از این وزارت خانه به تشکیلات ریاست جمهوری است که این اقدام هم باید با نظر مجلس صورت گیرد.

وی همچنین در مورد استعلام مجلس از شورای نگهبان در مورد تغییرات صورت گرفته در کابینه دولت گفت: تغییرات صورت گرفته در کابینه به اندازه ای نبوده است که نیاز به رای مجدد داشته باشد و نظر به تحقیقی که صورت گرفته تاکنون ۷ تا ۸ نفر عوض شده اند.

به گزارش مهر، بر اساس مصوبه ممنوعیت ادغام وزارت خانه ها که امروز به تایید شورای نگهبان رسید، هر گونه ادغام و انحلال وزارتخانه های موجود و انتزاع و جابه جایی و انحلال موسسات و سازمان ها و واحدهای زیر مجموعه وزارتخانه ها که به سبب قانون، تاسیس آنها تصریح گردیده ، متوقف می گردد .

همچنین در تبصره ۲ این قانون تاکید شده است: سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع است. این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مجری است.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.