سرچشمه تقویت ایمان آشنایی کامل با قرآن کریم و علوم دینی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

354-8.jpg

مدیرکل زندان‌های استان نمودستان در تشریح و توجه به برنامه‌های فرهنگی و تربیتی گفت: توجه به ترویج قرآن آموزی در بین زندانیان از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌هاست.

گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه نمودستان، اظهارکرد: قرآن کریم سرچشمه قانون زندگی و سعادت ابدی است و توجه به یادگیری آن سرچشمه تقویت ایمان است.

وی افزود: توجه ویژه به آیات نور بخش قرآن هدایت گر واقعی زندگی و سعادت اخروی است و این از مهترین عامل برای رسیدن به جایگاه والای انسانی است.

مدیرکل زندان‌های نمودستان بیان نمود: توجه به دستورات قرآن عامل بسیار قوی در جلوگیری از خطا و اشتباه انسان‌ها است و به تبع آن بهترین عامل برای بازپروی و اصلاح و تربیت پیشگیری از جرم است.

وی عنوان نمود: کاهش آسیب در زندان‌ها با اجرای برنامه‌های خاص تقویت و توسعه می یابد که مهمترین آن آموزه‌های دینی و علوم قرآنی است.

گرجی‌زاده ادامه داد: ایجاد بسترهای مناسب برای اصلاح و بازپروری شخصیت مددجویان از مهمترین عوامل و برنامه های پیش بینی شده سازمان است که اداره فرهنگی مبانی همه برنامه های فرهنگی را بر این اساس برنامه‌ریزی نموده است.

وی بیان نمود: برگزاری کلاس‌های مختلف قرآنی اعم از ترتیل و قرآن و حفظ قرآن و همچنین تدریس احکام قرآن و تفسیر قرآن کریم به طور مستمر و با بهره‌گیری از اساتید مجرب در کنار برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی و فنی و حرفه‌ای از مهمترین برنامه های این اداره به منظور بازپروری شخصیت به خطا رفته مددجویان است.

این مقام قضایی با تاکید بر برنامه های تدوین شده سازمان و در حال اجرای این اداره کل در زندان‌های استان در جهتی فرهنگی و تربیتی گفت: پر نمودن اوقات فراغت مددجویان با هدفمند نمودن و سمت و سو دادن به آن در جهتی برنامه های آموزشی و حرفه آموزی و تاکید و توجه به آموزه های دینی و علوم قرآنی بهترین اقدام در جهتی اهداف اصلاحی سازمان و تحقق به این مهم است.

وی افزود: خوشبختانه زندانهای نمودستان با توجه به فرهنگی بومی و منطقه ای و با وجود مربیان دلسوز و کارکنان این مجموعه به این مهم دست یافته است و این علاوه بر کاهش آسیب در زندان‌ها اصلاح پذیری را در مددجویان بالا برده است.

گرجی‌زاده عنوان نمود: در کنار آن برنامه های اجرا شده در ساختار فیزیکی زندان با طبقه بندی درست مددجویان از جمله احداث بند قرآنیان ۱ و ۲ که مددجویانی که حافظ و قاری قرآن می باشند در آن نگهداری می شوند و هر روز به تعداد دانش آموختگان قرآنی که به مربیان دیگر مددجویان تبدیل می شوند افزوده می گردد.

وی ادامه داد: همچنین بندهای مشاوره که کاهش آسیب در آن به صفر رسیده است، بندهای پاک و ایجاد محیطی سالم و عاری از سیگار در زندان، توجه به ورزش و برگزاری مسابقات و رقابت های ورزشی در بین مددجویان، متادون تراپی و ترک اعتیاد و مشاوره درمانی، کتابخانه زندان مرکزی سنندج که به ثبت ملی رسیده است، تشکیل گروه های دف نوازی و مداحی که چشم هر بازدید نماینده ای را به خود جلب نموده، این آمار را در سطح بالایی معرفی نموده است.

مدیرکل زندان‌های نمودستان در پایان یادآور شد: اداره کل زندانهای نمودستان سعی دارد در اجرای برنامه های فرهنگی و تبدیل زندان به یک محیط کاملاً آموزشی و فرهنگی خود را به عنوان نمونه کشوری معرفی کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.