سرکرده گروه تروریستی سوریه به شکست اعتراف کرد

ریاض الاسعد یکی از سرکرده‌های فراری گروههای مسلح تروریستی در سوریه به شکست شبه نظامیانش در مقابله با ارتش سوریه و تخریب روحیه مردم این کشور اعتراف کرده است .

 ایمان ابو حلوه گزارشگر شبکه تلویزیونی الدنیا گفت : ریاض الاسعد از ابزارهای توطئه علیه سوریه به صراحت و بدون ابهام گفته است :«شبه نظامیان ما شکست خورده اند و موفقیت چندانی علیه ارتش نداشته اند و نتوانسته اند روحیه ملت را از بین ببرند»

گروههای تروریستی در ادامه جنایات خود در سوریه حدود ۲ هفته پیش  بیش از صد نفر از شهروندان سوری را به قتل رساندند. بیش از ۳۰ تن از قربانیان این جنایت کودکان زیر ۱۰ سال بودند.
گزارشگر  الدنیا افزود: این حرفها را ما ادعا نمی کنیم بلکه به نقل از نامه ریاض الاسعد فراری به ژنرال هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه می گوییم .
شبکه الدنیا یک نسخه از این نامه را به دست آورده است .
اسعد در این نامه اعلام کرده است « آقای فیدان به اطلاع شما می رسانیم عملیاتی را که علیه نیروهای نظامی در داخل سوریه انجام می دهیم نتوانسته است به اهدافش برسد ».
اسعد در نامه اش پیشنهادهایی برای اجرای مجموعه ای از اقدامات مطرح کرده است تا شاید از نظر نظامی یا مردمی جواب دهد .
اجرای عملیات امنیتی در دمشق برای متزلزل کردن ثبات این شهر ، اجرای عملیات بزرگ انتحاری در مناطق مسکونی سنی نشین برای مخدوش کردن وجهه نظام و نشان دادن نظام سوریه به عنوان یک نظام طائفه ای  و همچنین جلوگیری از ورود مواد مصرفی اساسی به سوریه و ایجاد بحران معیشتی که به کودتای مردم علیه نظام به علل اوضاع بد اقتصادی کمک کند از پیشنهادهای ریاض الاسعد به ژنرال فیدان است.
اسعد در نامه اش نوشته است « آقای فیدان ما منتظر رهنمودهای شما بر اساس پیشنهادیمان هستیم ».
گزارشگر الدنیا گفت: اردوگاهی به نام اردوگاه کلیس در ترکیه وجود دارد که ادعا می شود برای پناه دادن آوارگان سوری بر پا شده است اما در حقیقت این اردوگاه ، دهها قاچاقچی و محکومان در ارتباط با جرائم جنایی و همچنین برخی فراریهای از سربازی در سوریه را در خود جا داده است .
محمد شکور از نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در مجلس این کشور نیز پس از دیدار از این اردوگاه و مشاهده حضور  نداشتن کسی در آنجا اعلام کرد « آنها برای اجرای عملیات  تروریستی در سوریه رفته بودند . حزب عدالت و توسعه باید درباره آنچه روی می دهد توضیح بدهد ».
شکور گفت: تعداد افراد حاضر در این اردوگاه همواره در حال تغییر است .
شکور تأکید کرد، ناظران سازمان ملل متحد که در روزهای اخیر از این اردوگاه دیدار کرده اند به چشم خود دیده اند که تعداد اندکی سوری در این اردوگاه حضور دارند .

۵۱۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.