سرکنسول ایران در هرات اعلام کرد: آمادگی ایران برای همکاری بیشتر با افغانستان

۲۱ام بهمن ،

mohamadi yekta.jpg

ایران خدمات و مساعدت‌های خود به افغانستان را همچنان ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)در افغانستان، رحیم محمدی‌یکتا، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات هم‌زمان با فرا رسیدن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت:با این‌که تاکنون ایران برنامه‌های بنیادی و زیرساختی بسیاری را در غرب افغانستان عملی ساخته است، این همکاری‌ها هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

محمدی‌یکتا در یک نشست خبری گفت: ایران تاکنون برنامه‌های اساسی و مهم بسیاری را برای افغانستان داشته که هر کدام در نوع خود تاثیر مستقیم بر زندگی مردم غرب افغانستان داشته است.

وی اضافه کرد: کشورش آمادگی ایران را دارد تا هرچه بیش‌تر با افغانستان همکاری داشته باشد.

محمدی‌یکتا، کمک‌رسانی به افغانستان را جزء وظایف مهم و کلیدی ایران به شمار می‌رود و افزود که روابط افغانستان و ایران بر پایه ایمان اسلامی و برادری است و این ایجاب می‌کند تا دو کشور دستان خود را هرچه بیش‌تر به هم بفشارند.

سرکنسول ایران در ولایت هرات تبادل تجربیات و دانش از ایران به افغانستان از جمله کارهای مهمی عنوان کرد که به عنوان همکاری انجام پذیرد و در این رابطه سالانه ده‌ها بورسیه تحصیلی به متقاضیان تحصیلات عالی از سوی ایران صادر می‌شود.

وی معتقد است دوستی‌ها و روابط میان دو کشور در حال افزایش بوده و در این زمینه مردم تاثیرپذیری بیش‌تری را خواهند داشت.

این درحالی است که اکثریت پروژه‌ها و برنامه‌های سازندگی جامعه جهانی در غرب افغانستان پایان یافته است. در آخرین مورد مقام‌های محلی در ولایت فراه از کاهش چشمگیر کمک‌های پی آر تی ( موسسه کمک‌های قوای خارجی در ولایت‌ها) برای آبادانی این ولایت خبر داده بودند.

برق رسانی، ساخت شاه‌راه هرات اسلام قلعه و ایجاد خط راه‌آهن هرات خواف از برنامه‌های بنیادی ایران برای افغانستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.