سرکوب فعالین بحرینی در شبکه های اجتماعی

دولت بحرین مخالفان خود را در شبکه های اجتماعی به گسترده مورد هجوم قرار می دهد.

شبکه های اجتماعی  در مبارزات اخیر خاورمیانه و شمال آفریقا نقش کلیدی داشته است. در بحرین این شبکه ها به انسجام گروههای معترض, افشای شکنجه ها و برخورد های غیر انسانی دولت بحرین با تظاهرکنندگان و بازداشت های غیر قانونی و محکومیت ها به جامعه جهانی نقش مهمی داشته است. فعالان بحرینی در شبکه های اجتماعی جنایات آل خلیفه را آشکار نموده و دولت را مجبور به برخورد قهرآمیز با این فعالان نموده است.

اخیرا با بالا گرفتن فعالیت این گروه ها و آگاه شدن افکار عمومی دنیا از جنایاتی که در بحرین انجام می شود, دولت قوانین سختی را برای محدود ساختن هر چه بیشتر این فعالیت ها به تصویب رسانده است. بنا به گزارش ها وزیر اطلاعات بحرین تظاهر کنندگان را متهم ساخته است که در مورد برخود های حکومت با معترضین سیاه نمایی کرده اند.

در همین ارتباط نبیل رجب نیز در اوایل ماه ژوئن به علت اعتراض به طرفداران حکومت بحرین در توییتر، دستگیر شده است. قانون بحرین بازداشت قبل از محاکمه را به موارد خیلی نادر محدود می کند. این در حالی است که نبیل رجب به مدت ۶ ماه در بازداشت بوده است. آقای رجب در مورد سفر نخست وزیر به شهر کوچک المحرقه در صفحه  تویترش نوشت که « همه می دانند که شما محبوبیتی ندارید و اگر به خاطر پول نبود مردم از شما استقبال نمی کردند.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.