سرگردانی لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست بین مجلس و شورای نگهبان

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست، گفت: ایرادی که به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست از سوی شورای نگهبان وارد بود، به مجلس بازگردانده شد تا مورد بررسی قرار گیرد.

“محمد اسماعیل سعیدی” نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست، گفت: ایرادی که به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست از سوی شورای نگهبان وارد بود، به مجلس بازگردانده شد تا مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه لایحه مذکور در حال حاضر برای اعلام نظر در  شورای نگهبان  قرار دارد، به زمان تصویب نهایی آن اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایراد شورای نگهبان برطرف شده، لذا فکر نمی‌کنم تصویب نهایی آن مدت زمان بسیاری بطلبد.

نماینده تبریز تصریح کرد: اگر شورای نگهبان به لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست ایراد بگیرد این لایحه دوباره در صحن علنی مجلس مطرح شده و برای اعلام نظر نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان بابیان اینکه ایراد شورای نگهبان در مورد ثبت‌نام والدین اصلی کودک در شناسنامه آن بودخاطر نشان کرد: هدف ما از این کار تسهیل در خروج فرزندان از مراکز بهزیستی است، اما اگر قرار باشد اسم والدین اصلی در شناسنامه کودک درج شود در این صورت مردم رغبت کمتری برای پذیرش آنها پیدا م‌ کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.