سرگردانی یک میلیون مدرک گمشده در صندوق‌های پست

۰۶اردیبهشت،

post.jpg

روزانه بطور متوسط اطلاعات ۳۵۰۰ مدرک گم شده، وارد می‌شود و بالغ بر ۷۰ درصد از صاحبان مدارک به واحدهای پستی جهت دریافت مدارک مراجعه می‌کنند.

مدیر کل منطقه ۱۳ پستی به عنوان مجری طرح پست یافته در سطح کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: فراوانی مدارک پیدا شده به ترتیب ۴۲۰ هزار فقره کارت ملی، ۱۳۰ هزار فقره شناسنامه، ۱۲۰ هزار فقره گواهینامه، ۱۰۰ هزار فقره کارت خودرو، ۸۰ هزار فقره پایان خدمت و۲۰۰ هزار فقره از سایر مدارک دیگر در واحدهای پستی سراسر کشور موجود است.

محسن انصافی به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و اهمیت مدارک هویتی اشاره کرد و افزود: اشخاصی که اسناد هویتی و یا مالی خود را گم کرده‌اند قبل از این که برای صدور المثنی مدارک خود اقدام کنند باید به شرکت پست مراجعه کنند تا اگر مدارک در صندوق پست یافته وجود داشت دیگر المثنی برای آن مدارک صادر نشود.

وی افزود: متاسفانه مردم به سبب سهولت در روند صدور المثنی اسناد هویتی در پی یافتن مدارک خود نیستند.

انصافی در رابطه با این طرح تشریح کرد: در طرح “پست یافته” که از سال ۱۳۸۰ در پست به مرحله‌ی اجرا گذاشته شد، ماموران تخلیه‌ی صندوق‌های پستی معابر، مدارک و اسناد پیدا شده را به ” باجه‌ی پست یافته ” تحویل می‌دهند.

او ادامه داد: متصدیان باجه‌ی پست یافته، مدارک، اشیاء و اسناد پیدا شده را براساس موضوع و نوع کاربری آنها طبقه‌بندی کرده، مشخصات آنها را در نرم‌افزاری که در اختیار دارند ثبت می‌کنند. به این ترتیب درحال حاضر بانک اطلاعاتی کم نظیری از مدارک گمشده و پیداشده در پست وجود دارد که می تواند مورد استفاده مراکز تامینی، پلیس آگاهی و محاکم و پژوهشگران آسیب‌ها و بزه کاری‌های اجتماعی قرار گیرد.

مدیر کل منطقه ۱۳ پستی ادامه داد: دریافت مدارک یافته شده از دو طریق ممکن است: مراجعه مستقیم به واحد پستی محل نگهداری مدارک و دریافت آنها در قبال ارائه مدارک شناسایی معتبر و مراجعه مشتری به نزدیکترین واحد پستی که با ارایه درخواست سرویس، مدارک مورد نظر به نشانی وی ارسال می‌شود.

به گفته او این اسناد با پرداخت هزینه ارسال و از طریق سرویس پست پیشتاز به نشانی متقاضیان ارسال خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امیریوسف نواز:

    خواهش مندم درصورت پیداشدن گواهینامه پایه یکم و کارت ملی این حقیر رامطلع فرمایید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.