سریال‌های ویژه تلویزیون برای ماه محرم + عکس

به گزارش شبکه ایران اپیزودهای مناسبتی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را کارگردانانی همچون محسن یوسفی و حسین فلاح کارگردانی می‌کنند.تصویربرداری دو اپیزود از این مجموعه با نام‌های «دروغ» و «جبران» دیروز آغاز شد. اپیزود «نذر کرده» هم امروز کلید می‌خورد. ایپزود «دروغ» به نویسندگی امیر بوالی و کارگردانی محسن یوسفی تولید می‌شود.

محسن یوسفی درباره اپیزود دروغ به جام‌جم گفت: من از سال ۱۳۸۸ با گروه سازنده سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد همکاری دارم. به دلیل علاقه‌ای که به موضوع و ساختار این مجموعه دارم، کارگردانی اپیزود دروغ را پذیرفتم. معتقدم دروغ بهترین فیلمنامه‌ای از این مجموعه است که تا به حال خوانده‌ام.

وی افزود: در ابتدا قرار بوده فیلمنامه «دروغ» در قالب یک تله‌فیلم ساخته شود، اما بوالی این فیلمنامه را در اختیار مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، گذاشت.

یوسفی با ذکر ویژگی‌های اپیزود دروغ گفت: شخصیت‌پردازی صحیح و موضوع بکر جزو ویژگی‌های این اپیزود است. ساختار دروغ در گونه معمایی است و بوالی با وجود دشواری‌های این‌گونه، فضاسازی خوبی داشته است. امیدوارم حاصل کار هم مطلوب باشد.

اولین لوکیشن این اپیزود قهوه‌خانه‌ای در میدان محمدیه است.

در اپیزود «دروغ» محمد عمرانی، بیوک میرزایی، ابوالفضل همراه، بیتا خردمند، سیدمجید امامی، مژگان غلامی، رویا امامی و… بازی می‌کنند.

داستان این اپیزود درباره وکیلی درستکار و صادقی به نام محمود است که راز مهمی را از خانواده‌اش سال‌ها مخفی کرده است. او درگیر یک پرونده‌ قضایی می‌شود که موکلش مقصر یک قتل است. گروه حامی موکل از محمود می‌خواهند که روند دفاعیات خود را غیرعادلانه پیش ببرد، ولی او نمی‌پذیرد. از سوی دیگر آن گروه می‌گویند که رازش را می‌دانند و تهدید به برملا کردن راز او نزد خانواده‌اش می‌کنند. محمود در دوراهی و تردید قرار می‌گیرد.

برخی از عوامل سازنده اپیزود دروغ عبارتند از مدیر تصویربرداری: احمد گودرزی، تدوین: روح‌الله هاشمی، مدیر تولید: حسن صداقت، صداگذار: محمد درگاهی، طراح صحنه و لباس: سمیرا شجاعی و طراح گریم: خاطره خاشعی.

اپیزود «جبران» را هم حسین فلاح دیروز مقابل دوربین برد. فیلمنامه این اپیزود را محمد محمود سلطانی و مسعود کرمی نوشته‌اند.

حسین فلاح درباره کارگردانی این اپیزود به جام‌جم گفت: در این اپیزود تکامل و بلوغ پسری را به تصویر می‌کشیم که با شنیدن قصه حُر سعی می‌کند تحولی در زندگی‌اش به وجود بیاید.

وی افزود: وقتی کارگردانی این اُپیزود به من پیشنهاد شد با اشتیاق پذیرفتم، چون قصه خوبی دارد. گرچه مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در ایام مختلف تولید و پخش می‌شود، اما کار با وسواس زیادی انجام می‌شود.

در اپیزود «جبران» شیوا خنیاگر، امید روحانی، مهروز ناصرشریف، شقایق نوروزی، اکبر احمدی، والا شهیری، فرهاد تقدیری و… بازی می‌کنند.

این اپیزود روایتگر قصه جوانی به نام یوسف است. او در راه برگشت از کارخانه پدرش با ماشین با یکی از کارگران کارخانه به نام حنانه تصادف و فرار می‌کند. یوسف که فردای روز تصادف دچار عذاب وجدان می‌شود، برای باخبر شدن از احوال حنانه به بیمارستان می‌رود و متوجه می‌شود که او زنده است، اما یکی از پاهایش برای همیشه معلول شده است و… .

برخی از عوامل سازنده اپیزود جبران عبارتند از مدیر تصویربرداری: حمید شکوهی، تدوینگر: روح‌الله هاشمی، مدیر تولید: مهدی تحویلیان، صداگذار: محمد درگاهی، طراح صحنه و لباس: بهاره امینی، طراح گریم: خاطره خاشعی و عکاس: نرگس مقدسی.

اپیزود «نذر کرده» به کارگردانی مسعود آقابابائیان تولید می‌شود. رضا مولایی در این اپیزود نقش اصلی را بر‌عهده دارد و داستان درباره جوانی است که در یک موقعیت خاص قرار می‌گیرد.

یلدا در شبکه یک

شبکه یک سیما هم سریال «یلدا» را برای پخش در ایام محرم در نظر گرفته است. این سریال را حسن میرباقری به‌سفارش سیمافیلم کارگردانی می‌کند و داوود میرباقری به‌عنوان مشاور با این سریال همکاری دارد. حسن میرباقری در سریال «مختارنامه» نقش ابراهیم اشتر را بازی می‌کرد.

در سریال «یلدا» بازیگرانی مانند چنگیز جلیلوند، الهام پاوه‌نژاد، فریبا کوثری، سحر افتاده، ساغر عزیزی و حامد میرباقری ایفای نقش می‌کنند. این سریال را در ۱۱ قسمت بهروز خوش‌رزم تهیه می‌کند. شبکه یک از شنبه هفته آینده پخش سریال «راستش را بگو» را آغاز می‌کند. پخش این سریال تا نیمه آذر ادامه پیدا می‌کند و بعد از اتمام راستش را بگو، سریال «یلدا» روانه آنتن می‌شود.

یک تکه زمین در شبکه دو

مهدی کرم‌پور، سریال «یک تکه زمین» را برای شبکه‌دو کارگردانی می‌کند. این سریال قرار است در دهه دوم محرم از این شبکه پخش شود. فیلمنامه یک تکه زمین را علی‌اکبر محلوجیان نوشته است. سال گذشته مازیار میری براساس فیلمنامه «فرات» نوشته محلوجیان سریالی ساخت که در ایام محرم از شبکه دو بخش شد.

 

در سریال یک تکه زمین که محمدعلی اسلامی آن را تهیه می‌کند، داریوش ارجمند، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، شراره دولت‌آبادی، کورش تهامی و حمید ابراهیمی ایفای‌نقش می‌کنند. 

پایان مطلب/
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.