سطح آگاهی دانش آموزان منطقه ۴ در امور مدیریت شهری ارتقا می یابد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ گفت: به منظور ارتقا سطح آگاهی دانش آموزان منطقه ۴ در امور مدیریت شهری، طرح شهردار مدرسه در مدارس سطح منطقه اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سمانه زمانی ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای اجرای مطلوب طرح شهردار منطقه تفاهم نامه ای مبنی بر برگزاری این طرح در مدارس منتخب در مقطع راهنمایی سال ۹۱-۹۲ با اداره آموزش منعقد کرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ ادامه داد: این طرح با هدف احیا و گسترش طرح شهردار مدرسه و تعمیم آن، بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان در مسائل ایمنی، ترافیک، حمل و نقل، امور اجتماعی و فرهنگی و … تقویت مسئولیت پذیری و روحیه مشارکت جویی نوجوانان در سطح مدیریت شهری و … در راه مدرسه دخترانه و ۵ مدرسه پسرانه مقطع راهنمایی اجرا می شود.
در ادامه حمید رضا میر ابو طالبی مدیر اداره آموزش شهروندی منطقه ۴، با بیان این طرح در نواحی ۹ گانه اجرا می شود تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه مدارس دخترانه خواجه عبدالله انصاری ناحیه یک، دخترانه مهدیه در ناحیه دو، شهدای پاسداران در ناحیه۳، دخترانه سمیه در ناحیه ۴، پسرانه حر بن ریاحی در ناحیه ۵، دخترانه شهید ناهیدی ناحیه ۶، پسرانه  شرافت ناحیه ۷، دخترانه ۱۵ خرداد و پسرانه مقداد در ناحیه ۸ و پسرانه کمیل در ناحیه ۹ مجریان این طرح خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری تاریخ انتخابات شهرداران مدارس بیان کرد: انتخابات در روز چهارشنبه سوم آبان ماه به طور همزمان در مدارس مذکور برگزار خواهد شد و بعد از شمارش ارا ماخوذه، نماینده ای که بیشترین رای را کسب کند به عنوان شهردار انتخاب شده و می تواند ۸ معاون از بین دانش آموزان انتخاب کند.
* فرهنگ صحیح آپارتمان نشینی در بین شهروندان منطقه ۴ ترویج می یابد
میرابوطالبی به منظور ارائه آموزش یکسان و ترویج فرهنگ صحیح آپارتمان نشینی کتاب های اخلاق و آپارتمان نشینی را ویژه کودکان و آپارتمان نشینی مختص نوجوانان و بزرگسالان در بین شهروندان توزیع شد.
مدیر اداره آموزش شهروندی منطقه ۴ ادامه داد: در این کتاب ها موضوعاتی شامل سلام همسایه، روابط آپارتمان نشینی، صرفه جویی، مدیریت در آپارتمان، ایمنی، اخلاقیات و آداب مطرح شده است.
میرابوطالبی  تصریح کرد: این کتاب ها توسط ایستگاه های آموزش شهروندی در نقاط پر تردد منطقه اعم از بوستان ها، سرای محلات، کتابخانه ها و … توزیع شد.
وی تاکید کرد: همچنین این اداره اقدام به نصب پوستر میخکوب، که از تولیدات اداره کل آموزش شهروندی است در سرای محلات،‌خانه های علم و زندگی و مساجد و … کرده است./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.