سطح علم چشم پزشکی ایران همپای کشورهای غربی است

تمام روشهای درمانی و جراحی چشم در ایران انجام می شود و سطح علم چشم پزشکی ایران در مراکز دانشگاهی همپای کشورهای غربی است.

دکتر بهرام عین الهی، فوق تخصص قرنیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، افزود: هر عمل جراحی چشم که در دنیا رواج دارد در ایران هم انجام می شود و سطح علم چشم پزشکی ما در مراکز دانشگاهی مثل آمریکا و اروپا است.

وی گفت: اعمال جراحی چشم با لیزر، اصلاح عیوب انکساری چشم و فمتولیزر که نسل جدید لیزر است در ایران به صورت روتین انجام می شود.

وی با بیان این که یکی از اعمال جراحی چشم پیوند قرنیه است عنوان کرد: تمام پیوندهای قرنیه به صورت کامل، سلولی و لایه ای در کشور انجام می شود، همچنین در ترمیم چشم از بایو ایمپلنت که تولید بومی کشور است و از سلول های پرده آمونیوم تولید می شود استفاده می شود.

وی به بحث پیشرفت در درمان قوز قرنیه اشاره و اظهار داشت: در قوز قرنیه به جز پیوند قرنیه اگر قوز قرنیه پیشرفت پیدا نکرده باشد از حلقه هایی برای داخل قرنیه استفاده می شود همچنین چند سالیست که از اشعه ماورابنفش برای کاهش پیشرفت قوز قرنیه استفاده می شود که می تواند پیشرفت آن را ۲۰ تا ۳۰ سال کم کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.