سطح پایین رضایت زوجین از زندگی مشترک

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به اینکه انتخاب‌های سطحی و ازدواج‌های غلط در جامعه در حال گسترش است، گفت: بیشترین میزان طلاق‌ها با فراوانی ۲۵ درصد در ۳ سال نخست زندگی رخ می‌دهد.
به گزارش ممتازنیوز به نقل از آنا، غلامعلی افروز رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در نشست خبری پیرامون اجرای “طرح مطلع مهر”‌ اظهار داشت: ریشه اصلی طلاق در تمام دنیا مولفه‌های روانی و رفتاری است، هیچ زنی به دادگاه خانواده مراجعه نمی‌کند که بگوید از همسرم طلاق می‌خواهم چون بیکار است یا مشکلات اقتصادی داریم.
وی افزود: عمده شکایات زوج‌ها به لحاظ مسائل رفتاری است یعنی زن و مرد دارای دافعه‌های رفتاری و جنسی هستند و این موضوعات موجب فشار روانی و پرخاشگری می‌شود.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با بیان اینکه مسائل اقتصادی و دخالت اطرافیان در زندگی زوجین زمینه ساز ایجاد مشکلات روانی و فراری شدن از زندگی مشترک می‌شود، گفت: هدف اصلی ما در طرح “مطلع مهر” افزایش مهارت‌های ارتباطی و جاذبه‌های زیستی است و تلاش می‌کنیم تا ظرفیت تحمل را افزایش داده و حل مشکلات زندگی به شیوه‌های مختلف را به زوجین آموزش دهیم.
افروز بیان کرد: بالاترین میزان طلاق با فراوانی ۲۵ درصد در ۳ سال نخست زندگی رخ می‌دهد و اگر در طول ۵ سال نخست زندگی زوجین توانستند زندگی مشترک را حفظ کرده و مشکلات را حل کنند میزان طلاق در سال‌های بعد کمتر می‌شود. باید به یاد داشته باشیم که اگر ازدواج‌ها پایدار باشند فرزند‌اوری نیز بیشتر شده و در نتیجه جمعیت افزایش می‌یابد.
*اندیشه ازدواج در دانش آموزان دبستانی در جامعه فوران می‌کند
وی با اشاره به اینکه در شهرهای قم، تبریز، تهران و مشهد از هر ۵ زوج فقط یک زوج از زندگی مشترک خود راضی هستند، عنوان کرد:‌ ازدواج دو مرحله دارد، انتخاب دقیق و عروسی آسان اما متاسفانه این روزها جوانان فکر می‌کنند برای ازدواج، اینکه دو نفر همدیگر را بپسندند کافی است به همین دلیل شاهد رواج ازدواج‌های آسان و ناپایدار هستیم.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اضافه کرد: اندیشه ازدواج در دبستان‌ها هم اکنون در کشور فوران می‌کند چرا که سن بلوغ جنسی کاهش یافته بنابراین باید از سنین دبستان دانش آموزان را با معیارهای انتخاب صحیح و ازدواج درست آشنا کنیم و به آنها تفهیم کنیم که در زندگی به دنبال همسر آرامشگر باشند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.