سطح کیفی دوسالانه را بالا ببرید

۳۰اردیبهشت،

با هنرمندان دوسالانه کاریکاتور/ سعید فرهنگیان:

هنرمند جوان حوزه کاریکاتورگفت: از مسئولان دوسالانه تنها یک تقاضا دارم و آن این است که سطح کیفی دوسالانه و آثار حاضر را بالا ببرند.

سعید فرهنگیان؛ یکی از هنرمندانی که آثاری از او در دهمین دوسالانه کاریکاتور به نمایش درآمده است در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ شرکت در این دوسالانه گفت: اتفاق خوب دوسالانه امسال وجود بخش طراحی کاراکتر بود و من تنها به خاطر حضور در همین بخش بود که در آن شرکت کردم هرچند دو اثر نیز به بخش آزاد دوسالانه فرستادم.

وی ادامه داد: به نظر من طراحی کاراکتر قدم اول هر کاریکاتور موضوعی است چون شما باید همیشه در کارتان یک کاراکتر داشته باشد که خوب پرداخت شده باشد و به همین سبب این شاخه اصلا جدا از کاریکاتور نیست.

این هنرمند جوان با اشاره به اینکه کاریکاتور هنری جدی است افزود: مدتی بود که کاریکاتور در کشور در حال حرکت به سمت کاریکلماتور بود و در واقع زیبایی و معنای قوی در آثار وجود نداشت؛ درحالیکه ما باید بدانیم که اگر کاریکاتور شاخه‎ای از هنرهای تجسمی است تمام اصول ترکیب‎‌بندی تصویر باید در آن وجود داشته باشد. اضافه شدن بخش‌های تخصصی مانند طراحی کاراکتر در دوره‌‎های بعد می‎تواند دید کاریکاتوریست‏ها را قوی کند و سطح کارها را افزایش دهد.

فرهنگیان همچنین دربارهٔ سابقه فعالیت خود در عرصه کاریکاتور نیز گفت: من متولد ۱۳۶۳ در کرمانشاه هستم و هنرهای تجسمی را به صورت تجربی پس از سال‎های دبیرستان آغاز کردم. پس از مدتی فعالیت در خانه کاریکاتور کرمانشاه، به دعوت آقای شجاعی طباطبایی، برای تدریس طراحی ابتدایی و پیشرفته به خانه کاریکاتور تهران آمدم. حوزه تخصصی فعالیت من طراحی کارکتر و طراحی سه بعدی است و تا کنون یک نمایشگاه انفرادی کاریکاتور داشته‎ام و در چند پروژه انیمیشن مانند مجموعه “افسانه موزه‌ها” و انیمیشن سینمایی “۹:۲۰ دقیقه در بوشهر” نیز همکاری داشته‎ام.

انتهای پیام/
۶۵/۳۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.