سعادت: این روزها انگیزه اصلی همه ما پول است

بازیگر فیلم «آقایوسف» حضور در فیلم‌های کوتاه که پول و شهرت به همراه ندارد را به دلیل علاقه به تجربه‌های متفاوت دانست.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا به نقل از سوره سینما، مریم سعادت بازیگر سینما و تئاتر اظهار داشت: مدتی پیش اجرای نمایش «پدرخوانده ناپلی» و جمعه شب اجرای نمایش «کلمه، سکوت، کلمه» را به پایان رساندم و به تازگی قرارداد بازی در یک سریال تلویزیونی در ژانر کودک با عنوان «تعطیلات دوست داشتنی» را امضا کرده‌ام. این مجموعه اوایل هفته آینده کلید می‌خورد.

بازیگر «آقا یوسف» ادامه داد: در نمایش «کلمه،سکوت،کلمه» خیلی به من خوش گذشت و دیشب که این اجرا تمام شد ناراحت شدم و مطمئناً دلم برایش تنگ می‌شود. بازخوردهای خوبی از سمت مردم داشتیم. اما بازی در نمایش «پدرخوانده ناپلی» اصلاً خاطره خوبی نبود. شاید یکی از دلایل آن ناهمگن بودن ترکیب بازیگران و یکدست نبودن انتخاب‌ها بود.

وی افزود: این یکدست نبودن باعث شد که فشار زیادی را در زمان اجرا متحمل شوم و این نمایش اثری نبود که وقتی به آن بازمی گردم دلم برایش تنگ شود. خوشحالم که کابوس اجرای آن تمام شد. تجربه «پدرخوانده ناپلی» اصلا شیرین و دوست‌داشتنی نبود.

سعادت در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادهای بازی در فیلم‌های کوتاه را می‌پذیرد یا نه گفت: بستگی دارد. اگر من کارگردان را بشناسم و با طرز تفکر و ایده‌های هنری او آشنا شوم و بازی در آن فیلم کوتاه ارزش معنوی به همراه داشته باشد این پیشنهادها را می‌پذیرم ولی گاهی دانشجوهای فیلمسازی تلفنی تماس می‌گیرند و خیلی نامحترمانه درخواست می‌کنند در فیلمشان بازی کنم که این نحوه درخواست را اصلاً دوست ندارم.

وی ادامه داد: این روزها انگیزه اصلی همه ما پول است. فیلم کوتاه بازی کردن نه اعتبار فرهنگی، حرفه‌ای دارد نه پول دارد و نه شهرت می‌آورد چرا باید تقاضاهای فیلم کوتاه را بپذیرم. اما اگر فیلمنامه خوب باشد و فیلمساز نیز بتواند ذوق و هنرش را به من بشناساند و نحوه درخواستش محترمانه باشد بدون دریافت پول نیز برایش بازی می‌کنم.

مریم سعادت بازی در فیلم‌های سینمایی «آقا یوسف»، «یه بوس کوچولو»، «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» و نمایش‌های «مادام پی پی»، «درام‌های زندگی» و «پدرخوانده ناپلی» را در کارنامه دارد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.