سعدی افشار بستری شد +عکس

وی در ادامه یادآور شد: فروتنی و تواضع مثال نزدنی استاد افشار باعث شد تا خبر بستری شدنش به درخواست خود او اعلام نشود.

قانون- مدیرکل هنرهای نمایشی به همراه پیمان شریعتی و ابراهیم گله‌دارزاده، امروز به ملاقات «سعدی افشار» رفتند که چند روزی است در بیمارستان سینا بستری است.

به گزارش فارس، در این دیدار رضا رضامندی، یکی از اعضای گروه سعدی افشار که از او در بیمارستان سینا پرستاری می‌کند، در مورد وضعیت سعدی افشار گفت: آقای افشار طی ۱۲ روز دچار کمردرد شدید شد و پنج روز است که در این بیمارستان بستری شده است.

وی افزود: از آنجا که پزشکان معالج معتقدند وی برای به دست آوردن سلامتی باید جراحی شود، نوار قلب و آزمایش‌های متعددی از ایشان گرفته شده تا وضعیت جسمانی‌اش به روشنی مشخص شود و در صورتی که توانایی تحمل این عمل را داشته باشد، مورد جراحی قرار گیرد.

رضامندی تاکید کرد: آقای افشار اکنون توانایی جا به جا شدن و انجام کارهای روزانه را ندارد.

وی همچنین اظهار کرد: بیمارستان سینا، بیمارستانی دولتی است و حضور همراه به دلیل نبود امکانات لازم امری ضروری است. از سوی دیگر مشکلات سعدی افشار باید با بیمه رفع شود، اما متاسفانه به دلیل نداشتن بیمه تکمیلی بسیاری از هزینه‌ها را خود متحمل شده است.

وی در ادامه یادآور شد: فروتنی و تواضع مثال نزدنی استاد افشار باعث شد تا خبر بستری شدنش به درخواست خود او اعلام نشود.

در این ملاقات، «قادر آشنا» مدیرکل هنرهای نمایشی، ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی سعدی افشار، دستور داد تا در ملاقاتی با دکتر معالج وی و پیگیری‌های لازم، زمان عمل جراحی این هنرمند پیشکسوت کشورمان به زودی مشخص شود و مساعدت‌های لازم برای بهبودی وی صورت گیرد.

سعدی افشار (سعدالله رحمت‌خواه) که از سال ۳۰ با شرکت در تئاترهای سیاه‌بازی و تخت حوضی در نقش سیاه و مبارک روی صحنه حاضر شده، تنها بازمانده هنر سیاه‌بازی در ایران به شمار می‌آید.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.