سعودی‌ها خواهان نقش بیشتری در منطقه هستند

سه شنبه ۳ مرداد – ۱۱:۵۳:۵۷ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

فایننشال تایمز به دشمنی ویژه بندر با بشار اسد رئیس جمهور سوریه اشاره کرده و انتخاب وی به عنوان رئیس سازمان اطلاعات عربستان یک روز پس از انفجار خونین دمشق را دارای معنی و رابطه دانسته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی العالم انتخاب بندر بن سلطان به عنوان رئیس سازمان اطلاعات عربستان، موجی از گمانه‌زنی‌ها را در مورد اهداف و دلایل این انتخاب به میان آورد.
این انتخاب همانگونه که پیش از این انتظار می‌رفت از ابعاد گوناگون مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. روزنامه فایننشال تایمز چاپ انگلیس در شماره امروز دوشنبه خود با اشاره به این انتخاب دلیل عمده آن را علاقمندی سعودی‌ها برای ایفای نقش بیشتر در منطقه خاورمیانه به خصوص مقابله با نفوذ روزافزون ایران با حضور اطلاعاتی و امنیتی برآورد کرده‌ است.
بر اساس این گزارش سعودی‌ها با این انتخاب سیاست دشمن‌پروری خود را به صورت علنی اعلام کردند و امید دارند که این دیپلمات ۶۳ ساله سابق بتواند گلیم آنها را از توفان‌های خاورمیانه بیرون بکشد.
این روزنامه در ادامه نوشته است عربستان از زمان آغاز تغییرات در جهان عرب به صورت‌های گوناگون با آن تعامل کرده است، در بحرین دخالت نظامی کرد، در یمن تلاش کرد آن را با روندی سیاسی مواجه کند و البته با از دست دادن متحدانش در مصر و تونس، اکنون تلاش می‌کند نظام حاکم در سوریه را سرنگون کند.
فایننشال تایمز به دشمنی ویژه بندر با بشار اسد رئیس جمهور سوریه اشاره کرده و انتخاب وی به عنوان رئیس سازمان اطلاعات عربستان یک روز پس از انفجار خونین دمشق را دارای معنی و رابطه دانسته اس
این روزنامه انگلیسی در پایان نوشته است که روابط ویژه بندر با آمریکایی‌ها این انتظار را ایجاد کرده است که عربستان بتواند با استفاده از تجربیات آمریکایی‌ها سازمان اطلاعای قدرتمندی را ایجاد کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۴۱۱۵۳۵۷۰۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.