سعیدلو: ایران همواره در کنار عراق یکپارچه و واحد خواهد بود

۲۲ آبان ،

معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور با ابراهیم جعفری – رییس ائتلاف ملی عراق – دیدار و درباره گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی سعیدلو که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد عراق به بغداد مسافرت کرده است صبح امروز دوشنبه به وقت محلی در دیدار ابراهیم جعفری رییس ائتلاف ملی عراق، به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو ملت بزرگ ایران و عراق اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در همهی مراحل در کنار عراق یکپارچه و واحد خواهد بود.

وی در این دیدار با اشاره به منابع موجود در هر دو کشور اظهار کرد: ایران و عراق حاوی منابع زیرزمینی و خدادادی فراوانی می باشند که می‌تواند با استفاده درست از آنها در جهتی منافع هر دو ملت گام برداشت.

معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور با بیان اینکه “امروز باید تلاش کنیم تا استعدادهای موجود در هر دو کشور را شکوفا کنیم”، افزود: می‌توان با فعال کردن نیروهای انسانی در جهتی پیشرفت کشورهای خود گام برداشت چراکه پیشرفت ایران و عراق علاوه بر دو کشور به نفع کشورهای منطقه نیز خواهد بود.

سعیدلو در ادامه با تاکید بر اینکه “جمهوری اسلامی ایران امروز این آمادگی را دارد تا همه پیشرفت‌های علمی و زیرساخته خود را در اختیار کشور دوست و برادر عراق دهد”، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران می‌گویند، امروز هندسه سیاسی – اجتماعی جهان در حال تغییر است و در این جهت ایران توانسته است در بخش‌های مختلف به پیشرفت‌های چشمگیری نائل آید.

وی ادامه داد: ایران و عراق امروز می‌توانند با افزایش سطح همکاری‌های خود به ویژه اقتصادی در جهتی منافع ملت‌های خود گام بردارند که در همین زمینه ستاد ویژه‌ای با مصوبه هیات وزیران در خصوص عراق تشکیل شد که ریاست آن به عهده بنده است.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عراق در پایان با تاکید بر اینکه “در حال حاضر ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گسترش روابط اقتصادی میان تهران و عراق وجود دارد”، تاکید کرد: ‌باید تلاش شود تا این ظرفیت‌ها هرچه بیشتر فعال شود چراکه می‌توان با فعال کردن این ظرفیت‌ها در جهتی گسترش روابط فی‌ما‌بین نیز گام برداشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.