سعیدلو: ۵۱ کشور اعلام کردند که در حد رئیس جمهور، نخست وزیر یا پادشاه در اجلاس شرکت می​کنند/نجار: برخی مهمانان به اصفهان هم می​روند

به گزارش خبرآنلاین، علی سعیدلو رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در حاشیه‌ جلسه‌ هیات دولت با بیان این که مسائل محتوای این اجلاس آماده شده است و ما تلاش می‌کنیم که این اجلاس را در سطح مناسب و باشکوه برگزار کنیم، گفت: سالن اصلی اجلاس آماده شده است.
سعیدلو با اشاره به برگزاری اجلاس در سطح کارشناسان و وزرای خارجه در سالن همایش‌های صدا و سیما ادامه داد: اجلاس سران نیز در تاریخ نهم و دهم شهریور ماه در سالن کنفرانس اسلامی برگزار می‌شود.
گزیده سخنان علی سعیدلو را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید:
• ۱۲۰ کشور عضو ناظر و دائم این اجلاس هستند که از آنها برای حضور در اجلاس دعوت شده است، از تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی و همچنین مهمان‌های ویژه نیز برای حضور دعوت شده است. ما پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۴۵ الی ۱۵۰ هیات در این اجلاس حضور پیدا کنند، البته ما هیات‌هایی داریم که تعداد افراد عضو آن زیاد هستند، مثلا کشور هند و برخی از هیات‌ها نیز در قالب اعضای ۵ نفره حضور پیدا می‌کنند. البته به غیر از کارشناسانشان.
• ما امکاناتمان را برای مهمانانی در حدود ۷ هزار به بالا آماده کرده‌ایم و در این ارتباط همه چیز مهیا شده است. محل‌های لازم برای اسکان این هیات‌ها آماده است.

• ۵۱ کشور تاکنون اعلام کردند که در حد رئیس جمهور، یا نخست وزیر یا پادشاه و یا معاون رئیس جمهور در این اجلاس شرکت خواهند کرد و تا زمان برگزاری این اجلاس ممکن است تعداد این کشورها زیادتر شود.
• طبق عرف بین‌الملل تعداد محدودی از اعضای هیات ها که حدود ۵ الی ۶ نفر می‌شوند مهمان کشور میزبان هستند و بقیه اعضای هیات‌ها باید هزینه را خود بپردازند.
همچنین مصطفی محمدنجار وزیر کشور نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران و شهرهای آن جزء امن‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شوند و در خصوص برگزاری اجلاس نیز برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.
وزیر کشور همچنین از برنامه بازدید برخی سران کشورها از شهرهای دیگر ایران از جمله اصفهان خبر داد.
/۲۹۲۹۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.