سعیدی: ترویج و توسعه فرهنگ امر به معروف، وظیفه‌ای شرعی است

۲۹ آبان ،

109-5.jpg

تولیت آستان حضرت معصومه(س) گفت: توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای شرعی و دینی در جامعه اسلامی است.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در اولین همایش “امر به معروف، نهی از منکر و امنیت اجتماعی” در مرکز فقهی ائمه اطهار اظهار کرد: در سوره لقمان، این حکیم فرزانه فرزندش را به ۴ فریضه مهم شامل اقامه نماز، امر به معروف، نهی از منکر و صبر و شکیبائی دعوت کرده است.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) با تاکید بر ضرورت احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: توسعه این فریضه الهی مانع از نشر فحشاء و منکرات در جامعه اسلامی می‌شود و ارزش‌های اخلاقی و دینی را توسعه می‌دهد.

سعیدی، صبر و شکیبایی را از خصوصیات مهم آمران به معروف و ناهیان از منکر برشمرد و اذعان کرد: کسانی که در جهت احیای این فریضه ارزشمند تلاش می‌نمایند باید با صبر به حرکت خود در نشر معارف و جلوگیری از منکرات ادامه دهند.

امام جمعه قم گفت: حرکت سیدالشهداء و اتفاق عظیم عاشورا، ریشه در احیای امر به معروف و نهی از منکر داشت و ما در مقابل این نهضت بزرگ و جهانی، باید به احیای فرهنگ عاشورائی و امر به معروف بپردازیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: متولیان امر به معروف و نهی از منکر خود نیز باید سرآمد و الگوی دینی و اخلاقی در جامعه باشند تا اثرات بیشتری در هدایت جامعه به جای بگذارند.

وی افزود: با برخورد سالم و اسلامی می‌توان اثر بهتری در امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.