سعید آذری: رضازاده نشان داد توانایی مدیریت بحران ندارد / وزنه‌بردارها جوانی کردند

۲۹فروردین۱۳،

242-6.jpg

ملی‌پوش اسبق وزنه‌برداری و مدیرعامل وقت باشگاه ذوب‌آهن معتقد است، رییس فدراسیون وزنه‌برداری نباید می‌گذاشت کار به شکستن حرمت‌ها برسد و نشان داد توانایی مدیریت بحران را ندارد.

سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بسیار متاسف شدم که این وقایع را از طریق رسانه ملی دیدم. متاسفانه حرمت هر دو طرف یعنی مربی و ورزشکار شکسته شد. اعتقادم این است که پیش از آن که کار به این جا برسد،باید این قضیه مدیریت می‌شد که این کار به توانمندی‌های مدیریت عالی فدراسیون برمی‌گردد و ۱۰۰ درصد آقای رضازاده از این تنشی که بین سرمربی و وزنه‌بردارها وجود داشته، مطلع بوده است. بنابراین باید قبل از آن که اتفاقی رخ می‌داد، با برگزاری جلسه‌ای مشترک به یک نقطه‌نظر مشترک می‌رسیدند.

آذری با بیان این که مدیر باید سه مهارت فنی، ادراکی و انسانی داشته باشد، تصریح کرد: آقای رضازاده ممکن است مهارت فنی در رشته وزنه‌برداری داشته باشد اما در مصاحبه‌هایش نشان داد مهارت ادراکی و انسانی کافی ندارد و نوع برخورد کردن را بلد نیست که بزرگ‌ترین ضعف برای او به حساب می‌آید. بنابراین وی باید در ابتدا خود را در انجام اظهارنظراتش اصلاح کند. از سوی دیگر نقش آقای رضازاده در مدیریت بحران بسیار تعیین‌کننده است اما باید خود این فرد را یک نفر مدیریت کند؛ چرا که نشان داده توانایی مدیریت بحران کوچک را ندارد و نباید می‌گذاشت کار به اینجا برسد.

وی با بیان این که با نحوه برخورد هر دو طرف (وزنه‌بردارها و سرمربی) مخالف است، گفت: روشی که وزنه‌بردارها برای اعتراض انتخاب کردند، قشنگ نبود و من آن را به جوانی‌شان نسبت می‌دهم اما انتظارم از کوروش باقری که خودش این پله‌ها را پشت سر گذاشته و با علم به این که یک روزی این صحنه‌ها نیز برای خودش در تیم ملی وجود داشته و سردمدار مبارزه با ایوانف بوده، این بود که این مسئله را مدیریت کند اما باز هم می‌گویم تحت هیچ شرایطی نحوه اعتراض وزنه‌برداران قابل قبول نیست؛ چرا که کوروش باقری و رضازاده پیشکسوت آنها بودند. البته این را هم باید در نظر بگیریم که حرمت امامزاده با متولی آن است و متولی وزنه‌برداری نتوانست بحران را مدیریت کند که در این جا باید آقای سجادی در ابتدا خود آقای رضازاده را مدیریت کند؛ چرا که وی نباید می‌گذاشت کار به اینجا برسد و به این شدت رسانه‌ای شود. از سوی دیگر با وزنه‌بردارها نیز صحبت کند مبنی بر این که کی بوده‌اند؟ از کجا آمده‌اند؟ به چه صورت به اینجا رسیده‌اند؟

ملی‌پوش اسبق وزنه‌برداری ایران با اشاره به شدت تنش‌های به وجود آمده، اظهار کرد: این مجموعه‌ای که پیش از این کنار همه کار کرده‌اند، را دیگر نمی‌توان دور هم جمع کرد؛ چرا که تنش به حدی شدید بود که در رسانه ملی هیچ کدام حرمت یکدیگر را نگه نداشتند. شاید طی ۱۵ – ۱۰ سال اخیر سیاه‌ترین و زشت‌ترین مذاکره ورزشی اتفاق افتاد. بنابراین جمع کردن این مجموعه تحت هیچ شرایطی به صلاح نیست و باید چهار، پنج وزنه‌بردار را بفرستیم خانه‌های خود یا مربی تیم ملی را؛ چرا که نگه داشتن آنها در کنار هم سبب دامن زدن به تنش‌ها و وارد شدن به فاز بدتری می‌شود.

آذری در پایان بیان کرد: فدراسیون وزنه‌برداری و کوروش باقری باید متوجه باشند، بقای آنها به مدال‌هایی که وزنه‌بردارها می‌گیرند، بستگی دارد و هرچه که به المپیک بعدی نزدیک‌تر می‌شویم، این بقا بیشتر احساس می‌شود و هر دو طرف باید بزرگی‌شان را اثبات کنند و باید با انجام مذاکره کوچک، بحران را مدیریت کنند و فکر نمی‌کنم ارائه احترام از سوی مدیریت و سرمربی تیم ملی که وزنه‌بردارها خواهان آن می باشند، چیز بسیاری باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.