سعید ابوطالب از سریال ˝بیروت شمال شرق˝ می‌گوید

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

کارگردان مجموعه ˝رالی ایرانی˝ و مسابقه ˝سرزمین دانایی˝ این روزها مشغول نگارش سریالی به نام ˝بیروت شمال شرق˝ است.

سرویس سینمایی هنرآنلاین، سعید ابوطالب کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه‌های تلویزیونی و سینمای مستند دربارهٔ ساخت مجموعه “بیروت شمال شرق” به خبرنگار ممتاز به نقل از هنرآنلاین، گفت: همچنان مشغول نگارش این مجموعه هستم. این سریال مضمونی پلیسی و جاسوسی دربارهٔ مردم حزب الله لبنان دارد که حدود دو سال پیش طرح آن را با چند تن از مدیران شبکه مطرح کردم. با چندبار سفر به لبنان و جلسات متعددی که برای تحقیق این پروژه انجام شد، نگارش آن را آغاز کردم که فکر می‌کنم تا پایان سال ادامه پیدا کند.

کارگردان مجموعه “رالی ایرانی” در ادامه بیان کرد: در ایران سریال‌هایی با مضمون پلیسی و جاسوسی کمتر ساخته شده است. شاید یکی از دلایل نپرداختن به این گونه موضوعات حساسیت داستان و قابل باور بودن برای مخاطب عام است. فیلمنامه “بیروت شمال شرق” براساس وقایع واقعی از ترورهای ناموفق رژیم اشغالگر قدس نسبت به رهبران حزب الله است. پرونده‌هایی که مستندات آن موجود است و ما قرار است در این سریال داستان‌های واقعی را به مردم نشان دهیم.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تجربه ساخت مستند های جنگی در عرصه فعالیت خود در این چند سال اخیر بیان کرد: در سال‌های دور تجربه ساخت مستندهای مختلفی را داشته‌ام، اما فیلم‌های مستند ژانر و مخاطب خاص خود دارد. بنابراین مخاطب عمومی باید با سینمای مستند با دیدن آثار گوناگون آشنا شود. یکی از مهمترین قسمت‌ها در این فیلم، نمایش رقابت و همکاری دستگاه‌های جاسوسی از ۵ کشور جهان برای رسیدن به هدفی مشترک یعنی ترور رهبران حزب الله است.

ابوطالب در ادامه گفت: ترجیح می‌دهم برای انتخاب بازیگران این سریال به سراغ بازیگران لبنانی هم بروم. به نوعی بازیگران ایرانی و لبنانی در کنار هم به ایفای نقش خواهند پرداخت. همین موضوع می‌تواند این مجموع را برای مخاطب جذاب‌تر کند. با توجه به این که علاوه بر حضور عوامل ایرانی، از عوامل لبنانی نیز استفاده خواهد شد – به عنوان مثال در بخش بدل‌کاری اگر قرار است از بدل‌کاران ایرانی استفاده کنیم – مجبور هستیم هزینه بیشتری را برای انتقال وسایل مورد نیاز بدل‌کاران صرف کنیم به همین سبب ترجیح می‌دهیم تا از بدل‌کاران لبنانی استفاده کنیم.

کارگردان مسابقه “سرزمین دانایی” در پایان گفت: من ترجیح میدهم، آثاری از خود بر جای بگذارم که مورد توجه مردم باشند. به نظر بنده رضایت مخاطبان شرط موفقیت هنرمندان است. مجموعه “رالی ایرانی” و یا مسابقه “سرزمین دانایی” تجربه‌های خوبی بودند که قشر عام جامعه را هم راضی کرد. مجموعه “رالی ایرانی” رقابتی سالم و شاد از سوپراستارهایی بود که با نسل امروز همراه شد.”سرزمین دانایی” هم یک مسابقه متفاوت در تلویزیون صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رفت. امیدوارم مجموعه “بیروت شمال شرق” هم یک تجربه نو در مجموعه‌های پلیسی و جاسوسی تلویزیون باشد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.