سعی می‌کنم پرچم موسیقی ایرانی را برافراشته نگه دارم

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

سالار عقیلی:

موسیقی > چهره‌ها– ممتازنیوز:
یک خواننده موسیقی سنتی ایرانی گفت: حس و حال عجیب و آن اشعار سنگین و پر مغز و اشعاری که واقعأ درک و فهم بالایی می‌خواهد، نقطه عطف موسیقی اصیل ایرانی نسبت به سایر موسیقی‌ها است.

سالار عقیلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سمنان، افزود: نقطه عطف و ویژگی بارز موسیقی سنتی و اصیل ایرانی،‌ همان اشعار زیبا و پر محتوایی است که موسیقی ما بر پایه آن ساخته و پرداخته می‌شود، موسیقی اصیل ایرانی، بر پایه شعر ایرانی و اشعار حافظ، سعدی، فردوسی و مولانا، جامی و عطار استوار است و اشعاری که برای موسیقی ایرانی سروده می‌شود، بسیار متفاوت است نسبت به اشعاری که برای موسیقی‌های دیگر سروده و ساخته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مخاطب موسیقی سنتی باید در یک حال و هوا و یک فضای عرفانی و یک فضای خاص قرار گیرد، و اتفاقات بسیاری برای برای او افتاده باشد تا بتواند موسیقی اصیل ایرانی را درک کند.

این استاد تراز اول آواز در ایران ادامه داد: یکی از دلایلی که اشخاص به سمت موسیقی سنتی و اصیل ایرانی نمی‌آیند به این سبب است که هنوز در آن فضا و حال و هوا قرار نگرفته‌اند و نتوانسته‌اند این موسیقی را درک کنند، آن سختی را در زندگی متحمل نشده‌اند و هنوز آن اتفاق در زندگی آن‌ها نیفتاده تا بتوانند به درک درستی از موسیقی اصیل ایرانی برسند. سالار عقیلی اضافه کرد: می‌بینیم هر چقدر سن اشخاص بالا‌تر می‌رود فرد بیشتر علاقه‌مند موسیقی سنتی می‌شود مخاطبین موسیقی سنتی معمولأ اینطور می باشند، صد در صد نیست که بگوییم مخاطبین موسیقی سنتی سن بالا می باشند، ما مخاطبین سن پایین هم دارم، من مخاطبینی از سن پایین و ۱۰ سال دارم تا ۸۰-۹۰ سال می باشند، فرقی نمی‌کند و این تلورانس ۸۰ ساله در موسیقی سنتی بسیار زیباست و برای من سبب افتخار است.

وی تصریح کرد: به هر حال سعی می‌کنم همیشه پرچم موسیقی ایرانی را برافراشته نگه دارم و همه باید سعی کنیم مردم را به گوش دادن به موسیقی سنتی دعوت کنیم و مخاطبین موسیقی اصیل ایرانی را بیشتر کنیم.

این خواننده معروف ایرانی در خصوص اجرای کنسرت مشترک با رضا صادقی نیز به خبرنگار ایسنا گفت: برای اجرای کنسرت موسیقی «عشق من ایران من»، با هدف تنوع در نوع مخاطبین موسیقی سنتی و موسیقی پاپ از من و رضا صادقی دعوت شده است.

سالار عقیلی افزود: من خودم این همکاری با رضا صادقی را بسیار دوست دارم، چون رفتار، منش و نوع تفکر رضا صادقی برای من سبب احترام است و اینکه خواننده و هنرمند موجه و قابل قبولی در موسیقی پاپ است، شاید اگر کس دیگری بود من این کنسرت را قبول نمی‌کردم که کنار او بایستم و اجرای مشترک داشته باشم.

وی تصریح کرد: دوستانی که من و رضا صادقی را برای اجرا انتخاب کردند به این خاطر بود که هم من و هم رضا صادقی چندین کار وطنی در موسیقی سنتی و موسیقی پاپ برای ایران اجرا کرده‌ایم.

عقیلی گفت: ما کارهای وطنی خود را می‌خوانیم و نهایتاً چند کار مشترک نیز اجرا خواهیم کرد.


RSS
منبع: همشهری
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.