سفارت ایران در صنعا: یمن در تهران سفیر ندارد + روزنامه اماراتی: یمن به میانجیگری روسیه در روابط با تهران نیاز ندارد

به گزارش خبرآنلاین روز گذشته برخی رسانه‌های عربی مدعی شدند که وزارت امور خارجه یمن تعدادی از دیپلمات‌های سفارت ایران در صنعا را احضار کرد و به آنها مهلت داد تا طی ۷۲ ساعت این کشور را ترک کنند.برخی منابع سیاسی یمن نیز مدعی شده بودند که دولت یمن قصد دارد تا سفیر خود در تهران را نیز برای مشورت فرا بخواند.

این در حالیست که به گفته سخنگوی سفارت کشورمان در صنعا، شایعات منتشر شده اخیر درباره ایران و فعالیت دیپلمات‌های ایرانی در یمن، افترا و کاملا بی‌اساس است و فراخوانی سفیر یمن در ایران به وزارت امور خارجه کشورش نیز صحت ندارد چرا که از زمان شروع انقلاب در یمن در سال گذشته جمال سلال، سفیر این کشور در تهران، ایران را به مقصد نیویورک ترک کرد تا به عنوان نماینده کشورش در سازمان ملل مشغول فعالیت شود و بعد از او نیز کسی به عنوان سفیر جدید یمن در تهران معرفی نشده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ی الوفد سخنگوی سفارت ایران در یمن درباره آن‌چه که کشف یک شبکه‌ جاسوسی ایرانی در یمن که عنوان می‌شود از هفت سال پیش فعالیت داشته است، گفت: ما از دولت یمن خواستیم تا در خصوص این اتهامات مدارکی را نشان دهد و ما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

 

دارالخلیج: یمن به میانجیگری روسیه در روابط با تهران نیاز ندارد

در همین راستا روزنامه‌ دار الخلیج به نقل از منابع آگاه سیاسی یمن هرگونه درخواست این کشور از روسیه برای میانجیگری میان تهران – صنعا را رد کرد.

 

این روزنامه‌ اماراتی به نقل از منابع سیاسی یمن اعلام کرد که یمن هیچ گاه درخواست چنین میانجیگری را نداشته است و اگر چنین پیشنهادی نیز مطرح شود هرگز این مساله را نخواهد پذیرفت مگر آنکه کلیه مسایل مربوط به دخالت نکردن در امور داخلی کشورها به طور کامل حل و فصل شود.

 

این منابع هم‌چنین بیان کردند که دولت یمن با برقراری هرگونه تماس مستقیم با مسوولان ایرانی جهت حل و فصل بحران سیاسی ایجاد شده در روابط دو کشور مخالت است.

 

به گزارش ایسنا اخیرا عبدربه منصور هادی، رییس جمهور یمن ایران را به آنچه که دخالت در امور داخلی یمن نامید، متهم کرد و این در حالی است که رامین مهمان‌پرست ، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به این ادعا تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به حق حاکمیت یمن همواره در کنار این کشور بوده و از هیچ کمکی برای برقراری آرامش، توسعه و آبادانی آن دریغ نمی‌کند.

 /۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.