سفرای قربانی توطئه

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران، از سال ۱۹۶۸ میلادی که حمله چپی ها به سفارت آمریکا در گواتمالا صورت گرفت و طی آن سفیر این کشور در گواتمالا جان خود را از دست داد، تاکنون شش سفیرآمریکایی به قتل رسیده و شماری نیز زخمی و یا به گروگان گرفته شده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در سال ۱۹۷۳ نیز سفیر آمریکا در سودان پس از اینکه روبوده شد به قتل رسید و در سال ۱۹۷۴ نیز روجر دیویس همتای وی در نیکوزیا نیز هدف گلوله مردم و مخالفان سیاست های واشنگتن قرار گرفت و کشته شد.

فرانسیس میلوی سفیر آمریکا در بیروت نیز در سال ۱۹۷۶ توسط کشته شد و “آدلف دیویس”، سفیر آمریکا در افغانستان نیز در سال ۱۹۷۹ در کابل ربوده که پس از چند روز جسدش در کوه‌ها پیدا شد.
سفیر آمریکا در پاکستان نیز در سال ۱۹۸۸ در سانحه سقوط هواپیما به قتل رسید و حملات سال ۱۹۹۷ میلادی علیه سفارت آمریکا در دارالسلام پایتخت نایروبی نیز به مرگ سفیر این کشور منجرشد.
اما ماجرا به اینجا ختم نشد و در سال۲۰۰۰ میلادیٰ سفارت آمریکا و چند کنسولگری‌این کشور در پاکستان هدف حملات قرار گرفت.

حمله به دیپلمات‌های آمریکایی در نوار غزه در سال ۲۰۰۲ ، حمله به کنسولگری آمریکا در جده پایتخت عربستان سعودی در سال ۲۰۰۴، حمله به سفارت آمریکا در سوریه در سال ۲۰۰۶ میلادی و صنعا پایتخت یمن ۲۰۰۸ نیز از دیگر نتایج خشم مردم نسبت به سیاست هژمونی واشنگتن است.
پایان مطلب/
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.