سفرهای متفاوت و هیجان انگیز

۱۰م اسفند ،

سفر کردن به طور کلی، دوست داشتنی و هیجان انگیز هست. اما بعضی از سفرها هیجان بالایی دارند و به خاطراتی ماندگار و تجربیاتی فراموش نشدنی تبدیل می شوند. به طور مثال، غواصی در اقیانوس و رفتن به اعماق آب و تماشای کوسه ها …

مجله اینترنتی برترین ها
  سفر کردن به طور کلی، دوست داشتنی و هیجان انگیز هست. اما بعضی از سفرها هیجان بالایی دارند و به خاطراتی ماندگار و تجربیاتی فراموش نشدنی تبدیل می شوند.


به طور مثال، غواصی در اقیانوس و رفتن به اعماق آب و تماشای کوسه ها یا مرجان های زیبای دریایی از نزدیک بسیار هیجان انگیز است. یا به طور مثال پریدن از فراز تپه ها و فرود آمدن در ساحل شنی نیز لطف خاص خود را دارد. تماشای شیرهای پرابهت و درنده از نزدیک در قلمرو و زیستگاه طبیعی خود چیزی نیست که هر کسی در زندگی خود تجربه کرده باشد. به همین سبب، بهترین سفرهایی را برایتان نام برده ایم که حداقل یک بار در عمر خود باید بروید.

۱٫ غواصی در بیلیز

با سواحل بسیار عالی در آمبرگریز کای، کای کالکر و پلاسنیا بعلاوه جنگل های داخل کشور، ۶۰۰ گونه مختلف پرندگان (همچون مرغ طوفان و موتوموتو)  و ویرانه های برجا مانده از مایان ها، بیلیز بهشت روی زمین برای انسان های معتاد به طبیعت و زیبایی است. اما هیچ چیز به اندازه کشف دنیای زیر آب های آبی و غواصی در این منطقه، هیجان انگیز و دوست داشتنی نیست. غواصی با بهترین و کامل ترین وسایل به گردشگران اجازه می دهد تا با هیجان کامل با مرجان های رنگی، کوسه  ماهی ها، شمشیرماهی، ماهی های تخت و پهن کف دریا و انواع دیگر کوسه ها به گپ و گفت‌وگو بنشینند و از دیدن آنها لذت ببرند. بهترین فصل غواصی در این منطقه، از ماه ژوئن تا سپتامبر است.


۲٫ سفر تفریحی روی رودخانه های اروپا

تورهای تفریحی روی رودخانه های بلند و تاریخی اروپا حال و هوای دیگری دارند. سفر با کشتی های کوچک و ساده تفریحی روی رودخانه هایی همچون دانوب، سن یا راین به این معناست که شما در شهرهای زیبای میان مسیر خود همچون پاریس توقف دارید. از اسکله تا برج ایفل مسیر کوتاهی است و می توانید حتی پیاده به دیدن برج ایفل بروید. خوراکی ها و غذاهای محلی با راهنمای خبره تور، سفری رویایی برای شما رقم می زنند. ماه های مارس تا سپتامبر و می، ژوئن و جولای (که البته گران ترین فصل به شمار می روند) بهترین زمان برای تور دریایی اروپا می باشند.



۳٫ بیابان گردی در کنیا

از زیر آب و روی آب خارج بیایید تا سری به دشت و کویر بزنیم. خوش و بش کردن از نزدیک با شیرهای درنده، زرافه، ریبون ها و کرگدن ها یکی از هیجان انگیزترین تفریحات دنیاست. البته چنین سفری به هیچ عنوان ارزان و کم هزینه نیست اما تجربه ای باور نکردنی و غیر قابل فراموشی برای شما رقم می زند. در تورهای بیابان گردی کنیا می توانید با ماشین های مخصوص به قلمرو حیوانات وحشی وارد شوید و از نزدیک شاهد حیات و تغذیه آنها باشید.


۴٫ گلایدینگ در لس آنجلس

شاید در نگاه اول چندان تمایل نداشته باشید که با بال های آلومینیومی و از روی یک صخره بپرید و در هوا معلق شوید تا به زمین برسید. اما باید بدانید این کار بسیار ساده و البته بسیار جذاب است و حتما از آن خوشتان می آید. بعضی از این گلایدرها دو نفره می باشند و می توانید با یک نفر که در این کار استاد است همراه شوید تا خیالتان جمع باشد که مشکلی پیش نمی آید. شاید در مورد پرواز در آسمان ریو بسیار شنیده باشید اما در آمریکا نیز مکانی با سلسله کوه های کوتاه و سواحل طولانی وجود دارد که معلق بودن در هوا را برای شما لذت بخش می کند. ابتدا روی شن های ساحل سبک پریدن را تمرین کنید و هنگامی که یاد گرفتید، از بالای صخره بپرید و هیجان مطلق را تجربه کنید. 



۵٫ کلاس های آشپزی در توسکانی

اگر عاشق پاستا و غذاهای دریایی یا هر نوع غذای دیگر میباشید شاید برایتان جالب باشد بدانید این غذاها چگونه تهیه می شوند. زمان آن رسیده است در کلاس های آشپزی سرآشپزهای مشهور توسکانی ثبت نام کنید. شاید این کار همچون غواصی زیرآب، سافاری در کنیا یا کروز در اروپا هیجان انگیز به نظر نرسد اما این را در نظر داشته باشید که می توانید پاستاهای فوق العاده خوش طعم را خودتان تهیه کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. البته از این کلاس ها در کشورهای دیگر همچون ایتالیا نیز می توانید بهره بگیرید و نحوه تهیه تیرامیسو یا بروشتا را یاد بگیرید.


۶٫ سفرهای داوطلبانه

بسیاری از جهانگردان و اشخاصی که بسیار سفر می کنند دوست دارند راهی برای بهتر کردن دنیا پیدا کنند. اگر فردی میباشید که دوست دارند در کارهای خیریه شرکت کنند، هیچ چیز بهتر از سفرهای داوطلبانه نیست. در این سفرها همراه با یک متصدی با تجربه تور، می توانید در پروژه های کمک رسانی به کودکان تنگدست و فقیر، آموزش یا ساخت پروژه های مسکونی حضور داشته باشید. به طور مثال، می توانید به کودکان مقیم در یتیم‌خانه های هند به طور رایگان درس هنر یا صنایع دستی بدهید. یا برای فقیرهای آفریقا غذای سالم و آب پاکیزه تهیه کنید.  


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.