سفر به جام‌جهانی‌ ۲۰۲۲‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

گردآوری توسط گروه گردشگری ممتازنیوز

 جام‌جهانی ۲۰۲۲ برزیل در راه است و ناشناخته بودن سرزمین پهناور برزیل، هواداران فوتبال را که قصد سفر به این کشور را دارند، اندکی سردرگم کرده است. می‌خواهیم در اینجا ‌‌شما را با اطلاعات ضروری که برای سفر به برزیل نیاز دارید، آشنا کنیم.

همه‌آنچه که باید برای سفر به جام‌جهانی‌۲۰۲۲‌ بدانیدتوپ آغاز سال جدید میلادی که شلیک شود، علاقه‌مندان فوتبال در سرتاسر دنیا، تقویم خود را برای رسیدن به دوازدهم ژوئن علامت‌گذاری می‌کنند تا سوت آغاز بیستمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی نواخته شود. برگزاری جام‌جهانی، ‌این بار در کشوری که در جهان به فوتبال شناخته می‌شود است و بیشتر علاقه‌مندان فوتبال در جهان،‌ باید تابستان بعد، سفر دور و درازی‌ به مقصد قلب آمریکای جنوبی انجام دهند تا شاهد گردهمایی ۳۲ تیم فوتبال جهان باشند.

به گزارش «تابناک»، حضور تیم ملی فوتبال ایران در جمع سی‌و‌دو تیم حاضر در جام جهانی در میان فوتبالدوستان ایرانی شوری پدید آورده و چه آنهایی که قصد سفر به برزیل را دارند و چه آنهایی از خانه‌های خود این مسابقات را دنبال می‌کنند، با علاقه خاصی اخبار فوتبال ایران و جهان را دنبال می‌کنند تا از کیفیت مسابقات جام‌جهانی بیستم آگاه شوند.

 سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

حجم علاقه مردم به اندازه‌ای بوده که فدراسیون فوتبال در هفته گذشته، اطلاعیه‌ای صادر کرد و درباره سفر برزیل و استفاده از آژانس‌های مسافرتی که این روز‌ها بازار تبلیغات برزیلش گرم است، تذکر داد‌. از سوی دیگر، برزیل کشوری است که مانند همسایگانش به خشونت کم و بیش شهره است. درگیری ماه قبل دو تماشاگر در جریان لیگ این کشور که پلیس را مجبور به شلیک گلوله در جریان بازی کرد، در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری را از سفر به برزیل منصرف کرده بود.

با همه این‌ها، جاذبه‌های جام جهانی و دیدنی‌های برزیل چنان است که هر علاقه‌مندی را به سفر به این کشور مجاب کند. در گزارشی که ‌خواهید خواند، اطلاعات خواندنی از سفر به برزیل، بازی‌های ایران، شهرهایی که ایرانی‌ها در جریان بازی‌های ایران با آن‌ها سروکار دارند و اطلاعات جانبی دیگر در خصوص سفر به برزیل را برای شما گرد‌آوری کرده‌ایم.

پخش تلویزیونی

ساعت بازی‌های پخش جام جهانی ۲۰۲۲ به گونه‌ای خواهد بود که باید برای دیدن آن تا پاسی از شب بیدار بمانیم. بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی در ساعت‌های ۲۲:‌۳۰ شب ۱:‌۳۰ صبح ۲:‌۳۰ صبح و ۴:‌۳۰ صبح به وقت ایران برگزار خواهد شد. یک بازی مرحله گروهی (بازی تیم سید ۳ گروه چهار و تیم سید ۴ گروه چهار) در ساعت ۷:‌۳۰ صبح برگزار خواهد شد.

بازی‌های مرحله دوم جام جهانی ۲۰۲۲ در ساعت‌های ۲۲:‌۳۰ شب و ۲:‌۳۰ بامداد به وقت ایران، بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی در ساعت ۲۲:‌۳۰ و ۲:‌۳۰ بامداد به وقت ایران، مرحله نیمه نهایی در ساعت ۲:‌۳۰ بامداد و بازی فینال در ساعت ۱:‌۳۰ بامداد به وقت ایران برگزار خواهد شد. جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل از پنجشنبه ۱۲ ژوئن در سائوپائولو آغاز خواهد شد.

مرحله گروهی جام جهانی تا ۲۷ ژوئن ادامه خواهد داشت. دور دوم جام جهانی از ۲۸ ژوئن تا یک جولای برگزار خواهدشد، یعنی هر روز دو دیدار برگزار می‌شود. رقابت‌های یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ روزهای چهارم و پنجم جولای و مرحله نیمه نهایی در روزهای هشتم و نهم جولای برگزار خواهد شد و دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۲ نیز سیزدهم جولای در ورزشگاه افسانه‌ای ماراکانا برگزار خواهد شد.

آیا برزیل امن است؟

درصد جرم در کشور میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ یکی از عوامل نگرانی برای هوادارانی است که برای دیدن بازی‌ها به برزیل سفر خواهند کرد. سرقت مسلحانه در ریودوژانیرو و دیگر شهرهای محروم برزیل عادی است. البته وزارت امور خارجه برزیل تضمین کرده ‌که با افزایش نیروهای امنیتی مشکلی برای علاقه‌مندان به فوتبال ‌نخواهد بود. در خلال جام کنفدراسیون‌ها اعتراض مردم برزیل به هزینه‌ بالایی که دولت برزیل برای برگزاری جام جهانی پرداخته بازتاب گسترده‌ای داشت.

حتی نتایج خوب برزیل نیز در جام کنفدراسیون‌ها، باعث نشد تا اعتراض‌های مردم برزیل خاموش شود. در ‌چند ماه گذشته، اعتراض شدید مردم برزیل در شهرهای سائوپولو ـ ریودوژانیرو و فورتالزا، باعث شده ‌تا بار دیگر نگرانی‌های زیادی در بین مسئولان برزیلی برای برقراری امنیت در ‌جام جهانی پدید آید. فاصله زیاد شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ با یکدیگر، یکی دیگر از عوامل ایجاد نگرانی و سختی برای هواداران فوتبال و تماشاگران کشورهای اروپایی خواهد بود که به این فاصله مسافت عادت ندارند.

‌برای نمونه، شهر ریو را در نظر بگیرید. از این شهر تا پورتو آلگره ۱۵۸۵ کیلومتر فاصله است. همچنین از شهر ریو تا سائوپائولو ۴۴۴ کیلومتر و در پایان از شهر ریو تا فورتالزا ۲۶۱۸ کیلومتر فاصله است. علاوه بر مشکل مسافت باید به هزینه‌های سرسام‌آور در کشور برزیل نیز اشاره کرد. یک هتل سه ستاره در برزیل به طور تقریبی هر شب یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت و با توجه به اینکه مرحله گروهی جام جهانی دوازده روز طول خواهد کشید، هزینه‌ای که یک هوادار تنها برای یک هتل باید پرداخت کند، بیش از ۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

هزینه بلیت چقدر خواهد بود؟

برای گرفتن بلیت جام جهانی دو راه وجود دارد:

۱ ـ بلیت‌های تیمی

‌۲‌ـ بلیت‌های گروهی

بلیت‌های تیمی بلیت‌هایی هستند که هواداران فوتبال بلیت‌های یک تیم خاص در یک تورنمنت را خریداری می‌کنند و راه دوم بلیت گروهی است که در آن هواداران فوتبال، بلیت‌های یک مرحله خاص گروهی، حذفی، نیمه نهایی یا فینال را خریداری می‌کنند.

اگر می‌خواهید هر سه دیدار تیم ملی ایران را در جام جهانی آن هم در بهترین قسمت ورزشگاه ببینید، باید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. البته برای قسمت‌های متوسط یک میلیون و سیصد هزار تومان و ارزان‌ترین آن نیز نهصد هزار تومان خواهد بود.

اما اگر دوست دارید که برای دیدن بازی‌های تیم‌های گوناگون به جام جهانی بروید و از این رویداد بزرگ لذت ببرید، قیمت‌ها به شرح زیر است:

قیمت‌ بلیت‌های دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ که بین برزیل و یک تیم که هنوز مشخص نشده، بین ۶۶۰ هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان است. قیمت بلیت‌ها در مرحله گروهی کاهش خواهد داشت. ارزان‌ترین بلیت در مرحله گروهی ۲۷۰ هزار تومان است.

‌برای هوادارانی که می‌خواهند بازی‌های مرحله دوم را از نزدیک ببینند قیمت بلیت‌ها از (۳۳۰ هزار تومان تا ۶۶۰ هزار تومان) یک چهارم نهایی (۴۹۰ هزار تومان تا ۹۹۰ هزار تومان) نیمه نهایی (۸۲۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان) و دیدار فینال (یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان) خواهد بود. البته در صورتی که این بلیت‌ها به بازار سیاه برسد قطعا تا چند برابر خرید و فروش خواهد شد.

نخستین مرحله خرید اینترنتی بلیت‌های جام جهانی از پنجم نوامبر تا ۲۸ نوامبر طول کشید. زمان‌های دیگر برای خرید بلیت‌های جام جهانی از هشتم دسامبر تا سی‌ام ژانویه، ۲۸ فوریه تا یکم آوریل و آخرین مرحله خرید اینترنتی بلیت‌های جام جهانی از پنجم آوریل آغاز خواهد شد و تا ۱۳ جولای ادامه خواهد داشت.

آب و هوا چطور خواهد بود؟

برزیل پنجمین کشور بزرگ دنیاست که سه منطقه آب و هوایی متفاوت دارد. به همین خاطر شرایط آب و هوایی در کشور برزیل به اینکه قرار است در کدام شهر تیمتان بازی کند، بستگی دارد. در نظر بگیرید بین بواویستا در شمال برزیل با پورتو آلگره در جنوب ۳ هزار مایل فاصله است و طبیعی است ‌در کشور برزیل، شاهد آب و هوا و اقلیم گوناگون باشیم. جام جهانی در فصل زمستان در برزیل برگزار خواهد شد و به همین خاطر رطوبت هوا یک عامل اصلی برای تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی خواهد بود.

معرفی ورزشگاه‌های میزبان ایران در جام‌جهانی

تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه ۶ جام‌جهانی در کنار آرژانتین، نیجریه و بوسنی قرار گرفته است.

در زیر با ورزشگاه‌های ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ آشنا می‌شویم.

ایران ـ نیجریه دوشنبه ۲۶ خرداد ورزشگاه آره‌نا بائیکسادا شهر کوریتیبا

ایران ـ آرژانتین شنبه یکم تیر ورزشگاه می‌نه‌رائو شهر بلوهوریزنته

ایران ـ بوسنی چهارشنبه چهارم تیر ورزشگاه فونته‌نووا شهر سالوادور

سالوادور

مرکز: باهیا
ورزشگاه: فونته نوا
ظرفیت ورزشگاه: ۵۲ هزارنفر
تعداد بازی در این ورزشگاه: شش بازی
آب و هوا: استوایی باران‌خیز
دمای هوا در زمان جام جهانی: ۲۶ درجه سانتیگراد

سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

ویژگی بارز: نخستین پایتخت برزیل، سالوادور به خاطر موزیک و غذا در برزیل بسیار معروف است. هر دوی اینها از تجارت بردگان از آفریقا تأثیر گرفته‌اند.

مشخصات عمومی: شهری در شرق برزیل و مرکز ایالت باهایا، همان شهری که قرعه‌کشی جام جهانی در آن برگزار شد؛ معنای نامش نجات‌بخش است و در گذشته شهری مقدس برای برزیلی‌ها بود. این شهر ساحلی کانونی برای فستیوال ها و کارناوال‌های شادمانی در برزیل است. سالوادور سومین شهر پر جمعیت برزیل پس از ریو و سائوپائولوست. غذا، موسیقی و معماری، این سه در سالوادور اصل هستند.

پلورینهو مرکز تاریخی سالوادور به جای مانده از ترکیب فرهنگی استعمارگران پرتغالی و مهاجران آفریقایی از جمله بناهای مورد توجه شهر است که در یونسکو نیز ثبت شده است. سالوادور در ساحل اقیانوس اطلس به عنوان یکی از بنادر صادراتی مهم برزیل به شمار رفته و البته اقتصاد آن بر مبنای کشاورزی و صنعت هم استوار است.

سالوادور به دلیل موقعیت استراتژیک در نبردهای استعماری میان پرتغال و هلند، بسیار اهمیت داشته و نخستین پایتخت برزیل بوده که با انتخاب شهر ریودوژانیرو به پایتختی از اهمیت آن کاسته شد. این شهر یکی از مراکز توریستی برزیل به شمار می‌آید.

سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

آب و هوا: نزدیکی به خط استوا و ساحل گرما و درجه شرجی، هوا را در این شهر بالا‌تر از ۲ شهر دیگر میزبان دیدارهای ایران قرار داده و بیشترین درجه گرمای هوا در ماه ژوئن ۳۲ درجه و کمترین دما ۲۵ درجه است. میزان بارش ۹.‌۸۹۸ اینچ و رطوبت هوا ۸۰ درصد است.

جاذبه‌های دیدنی: خط ساحلی سالوادور مرکزی برای ‌انواع ورزش‌های آبی و غواصی است و هتل‌های این شهر هم با توجه به توریستی بودنش بسیار اهمیت دارند. داس نامورادوس و کوستا آزول، دو پارک جنگلی با زمین‌های ورزشی و آمفی تئا‌تر از جمله مراکز تفریحی این شهر است. چندین پارک، موزه و سد ‌نقاط دلپذیر سالوادور شناخته می‌شود.

 سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

باهایا و ویتوریا، دو تیم اصلی سالوادور هستند و دوومیدانی و گلف از جمله دیگر رشته‌های مورد توجه در این شهر است. طبیعی است که این شهر کانونی برای ورزش‌های آبی هم باشد..

ورزشگاه: فونته نووا یکی از تازه تأسیس‌ترین ورزشگاه در این کشور است که از سال ۲۰۲۲ افتتاح شده و تحت مالکیت دولت است. این مجموعه میزبان مسابقات جام کنفدراسیون‌ها بوده و ۵۵ هزار نفر گنجایش دارد.

 سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

فرودگاه: ادواردو ماگالهایوس نام فرودگاه بین‌المللی این شهر است.

سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

کوریتیبا

مرکز: پارانا
ورزشگاه: آره‌نا بائیکسادا
ظرفیت ورزشگاه: ۴۱ هزار نفر
تعداد بازی در این ورزشگاه: چهار بازی
آب و هوا: نیمه گرمسیری
دمای هوا در زمان جام جهانی: ۱۸درجه سانتیگراد

سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

ویژگی بارز: این شهر زمانی هدف استثمارگران اروپایی بود. هنوز هم جمعیت بالایی اروپایی به خصوص از ریشه آلمانی در این شهر زندگی می‌کنند.

مشخصات عمومی: مرکز ایالت پارانا برزیل، هفتمین شهر از نظر جمعیتی در برزیل که ‌مرکز فرهنگی و سیاسی در آمریکای لاتین ‌و یکی از شهرهای مهم در مبارزات ضد استعماری برابر پرتغالی‌ها که با جدا شدن از بخش جنوبی ایالت سائوپائولو و تشکیل ایالت پارانا، هویت جدیدی یافته است.

 سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

‌این شهر ۹۳۲ متر از دریا ارتفاع ‌و کشاورزی و تجارت حیوانات اهلی و دامی در توسعه اقتصادی آن نقش دارد. از قرن ۱۹ به بعد، ورود مهاجران آلمانی، ایتالیایی و در ادامه لهستانی و اوکراینی در بازتولید فرهنگی جدید این شهر تأثیر گذاشته است؛ هر چند اکنون بیشتر مهاجران به این شهر آسیایی و از آمریکای لاتین هستند. این شهر در سال ۲۰۱۰ جایزه توسعه پایدار شهری در جهان را به دست آورده است.

آب و هوا: نزدیکی به دریا آب و هوای معتدل دریایی را در این منطقه رقم زده و البته بودن در فلات، سبب شده مردم این شهر آب و هوای کوهستانی گرمسیری را هم تجربه کنند. در مجموع هوای کورتیبا در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی معتدل و مطلوب است.

‌بیشترین درجه گرمای هوای کوریتیبا در ماه ژوئن ۳۰ درجه سانتیگراد و کمترین دمای آن ۱۸.‌۳ درجه سانتیگراد است. میانگین بارندگی کوریتیبا در ماه ژوئن ۹۸.‌۱ اینچ و رطوبت آن ۷۹ درصد خواهد بود. پوشش گیاهی و جنگلی همچنین تپه‌های سنگی از جمله ویژگی‌های طبیعی کورتیباست.

 سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

جاذبه‌های توریستی: جنگل آلمان و ایتالیا به احترام مهاجران این دو کشور و محل برگزاری فستیوال‌های محلی، میدان احترام به مهاجران ژاپنی و پارک تانگویا از عمده نقاط توریستی کوریتیباست.

ورزشگاه بایکسادا: ورزشگاهی که ایران نخستین بازی خود در جام جهانی را مقابل نیجریه برگزار خواهد کرد، با نام اولیه ورزشگاه خواکیم آمریکو گیمارش ‌روی انبار ارتش برزیل بنا ‌و یک بار در سال ۱۹۷۰ تعطیل شده و بازگشایی آن در سال ۱۹۹۹ رخ داده است. ظرفیت این ورزشگاه ۴۴ هزار است و به غیر از بازی ایران و نیجریه، میزبان دیدار هندوراس و اکوادور، اسپانیا و استرالیا و روسیه با الجزایر در مرحله گروهی خواهد بود.

 سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

فرودگاه: با نام آفونسو پنا که فرودگاهی بین‌المللی است و به سائوپائولو محل کمپ تیم ملی فوتبال، بلوهوریزونته و سالوادور محل برگزاری دو دیدار دیگر تیم ملی فوتبال پرواز مستقیم دارد.

 سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

بلوهوریزنته

مرکز: میناس گرایس
ورزشگاه: مینه‌رائو
ظرفیت: ۶۵هزار نفر
بازی در این ورزشگاه: شش بازی
آب و هوا: گرمسیری
دمای این شهر در زمان جام جهانی: ۲۵ درجه سانتیگراد

 سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

ویژگی بارز: این شهر مرکز کلوپ‌های شبانه و کیوسک‌های فروش نوشیدنی‌های گوناگون است که باعث شده، لقب این شهر capital pub باشد.

مشخصات عمومی: مرکز و بزرگ‌ترین شهر ایالت میناس گرایس در جنوب شرقی برزیل که نام آن به معنای افق زیباست. این منطقه در قرون گذشته، سرزمین مورد علاقه جستجوگران طلا بوده است. ششمین شهر برزیل و سومین شهر از نظر تراکم شهری است و از قرن ۱۸ برای خود هویت مستقلی پیدا کرده است.

‌معماری این شهر تلفیقی از بناهای کلاسیک و مدرن است و برخی بنا‌ها در این شهر، برگرفته از شهر واشنگتن هستند. چندین پارک بزرگ در پیرامون بلو هوریزونته وجود دارد. پوشش گیاهی گسترده و تنوع حیوانات ‌از دیگر ویژگی‌های این شهر است. بلوهوریزونته در فاصله ۳۰۰ کیلومتری دریاست.

 سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

آب و هوا: قرار گرفتن در منطقه حاره‌ای تابستان‌هایی گرم، پاییزی بارانی و زمستانی سرد و خشک را برای این منطقه رقم زده است. بیشترین دمای هوا بلوهوریزونته در ماه ژوئن ۳۰ درجه سانتیگراد و حداقل دما ۲۵ درجه است. رطوبت این شهر در ژوئن ۱۴. ۱ اینچ و هوای این ماه در بلوهوریزونته آفتابی است.

جاذبه‌ها: موسیقی، غذاها‌ی گوناگون ‌و موزه و تئا‌تر سرگرمی اصلی مردم این شهر است و به همین دلیل جاذبه‌های دیدنی شهر بیشتر شامل موزه و سالن‌های تئا‌تر است. موزه هنر و موزه تاریخ طبیعی تنها دو نمونه از چندین نمونه از این بناهاست. باغ‌های گیاه‌شناسی نیز بخش دیدنی دیگر در شهر است.

 سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

آمه ریکا، کروزیرو و آتلتیکو مینیرو، سه تیم سرشناس این شهر هستند. فوتبال و والیبال پر بیننده‌ترین مسابقات ورزشی در بلو هوریزونته هستند.

ورزشگاه: می‌نیرو که محل برگزاری دیدارهای خانگی آتلتیکو می‌نیرو است. این ورزرشگاه در سال ۱۹۵۹ تأسیس و در سال ۱۹۶۵ بازگشایی شده است. گنجایش این ورزشگاه ۶۴ هزاری ‌است. این مجموعه در سال ۲۰۲۲ نیز میزبان دیدارهای جام کنفدراسیون‌ها بوده است. به غیر از دیدار آرژانتین و ایران، دیدارهای کلمبیا و یونان، بلژیک و الجزایر، کاستاریکا با انگلستان و یک دیدار مرحله یک هشتم و یک دیدار نیمه نهایی جام جهانی در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

 سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

فرودگاه: این شهر سه فرودگاه دارد که در میان آنها تانسردو نه‌وس فرودگاه بین‌المللی بلوهوریزونته است که همانند فرودگاه کوریتیبا به سایر شهرها نیز پرواز دارد.

 سفر به جام‌جهانی‌ 2014‌ برزیل و دانستنهای بیشتر

 منبع : تابناک

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


مکانهای تفریحی و تاریخی جهان Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.