سفر به دبی با لنج های ایرانی چقدر طول می کشد؟

در حال حاضر ۲۸۰۰ لنج در بخش تجاری سالانه حدود یک میلیون تن کالا را بین بنادر داخلی و این سو و آن سوی خلیج فارس جابه جا می کنند و ۳۷۰۰ لنج نیز به کار صیادی مشغولند. بیش از ۴۰ هزار نفر هم گواهینامه لنج در اختیار دارند. سازمان بنادر و دریانوردی قصد دارد از محل وجوه اداره شده به نوسازی لنج​ها کمک کند. مرتضی خداوردی یکی از قدیمی​ترین ناخداهای بندرهرمزگان توضیحاتی در مورد لنج های ایرانی و شرایط جاری آنها ارائه می​دهد.

 سفر با لنج به دبی چقدر زمان می​برد؟

 معمولا سه ساعت زمان برای سفر به دبی نیاز است. هر بار که لنج به سمت دبی می رود، از بارگیری در بندر تا تخلیه بار در دبی معمولا ده تا دوازده روز زمان می​برد.

چند نفر در یک لنج حضور دارند؟

نیروهای حاضر در لنج متفاوت است ولی به طور متوسط بین ۸ تا ده نفر در لنج حضور دارند. یکسری افراد کارهای معمولی لنج را انجام می دهند و یک نفر هم مکانیک لنج است.

اگر لنج در دریا دچار مشکل شود، چه اتفاقی رخ می​دهد؟

دو حالت دارد. در یک حالت اگر مشکل فنی باشد مکانیک و افرادی که در لنج مسولیت حل این مشکلات را دارند اقدام می​کنند و در صورتی که مشکل بیشتر باشد باید با بیسیم به اداره بنادر در هرمزگان اطلاع دهیم تا کمک بفرستند.

معمولا چه کالاهایی به دبی می​برید؟

عمدتا خرما.

چه کالاهایی وارد می​کنید؟

انواع مواد غذایی.

قیمت سوخت که گران شده مشکلی برای شما هم ایجاد شده​است؟

بله، متاسفانه این موضوع برای ما مشکل است. افزایش هزینه سوخت، هزینه حمل و نقل را افزایش می​دهد. صاحبان کالاهای صادراتی و وارداتی به سختی زیربار افزایش هزینه​ها می روند. از طرف دیگر افرادی که روی لنج کار می​کنند هم باید حقوقشان بیشتر شود ولی درآمدهای ناخدا و صاحب لنج ثابت است.

کسانی که روی لنج کار می​کنند، بیمه هستند؟

معمولا بیمه نیستند.

اگر حادثه ای رخ دهد چه می​شود؟

 لنج بیمه است ولی کارکنان معمولا بیمه نیستند. اتفاقات زیادی در مورد لنج ها رخ می​دهد. حتی ممکن است لنج در ساحل آتش بگیرد. بنده لنج چوبی و بقیه از جنس فایبر گلاس است و به همین دلیل احتمال خطر زیاد است. قیمت لنج هم معمولا براساس نوع موتور و امکانات تعیین می​شود.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.