سفر بیش از ۱۷ میلیون مسافر با ناوگان عمومی

۱فروردین ۱۳،

معاون وزیر راه و شهرسازی از جابه‌جایی بیش از ۱۷ میلیون مسافر در مرحله اول سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند تا پایان سال توسط ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: شهریار افندی‌زاده با اشاره به سهم تفکیکی ناوگان عمومی در سفرهای جاده‌ای افزود: از مجموع ۱۷ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۸۳ نفر مسافر جابه‌جا شده توسط ناوگان عمومی، سهم ناوگان اتوبوس ۴۲٫۵ درصد، مینی‌بوس ۳۶٫۵ درصد و سواری کرایه بیش از ۲۱ درصد بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین سفرهای انجام شده از استان‌های تهران، مازندران و خراسان رضوی بوده است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به بار ترافیکی جاده‌ها در روزهای یادشده، اظهار داشت: براساس سیستم‌های ترددشمار آن‌لاین با بیشترین تردد در جاده‌ها و اوج سفر در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند بود که خوشبختانه با مدیریت مناسب سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با همکاری و هماهنگی مطلوب تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی، شاهد سفرهای ایمن و روان بودیم.

افندی‌زاده ادامه داد: انتظار می‌رود در مرحله بعدی سفرها، هم‌وطنان کماکان با پایبندی به قوانین و مقررات و احترام به حقوق یکدیگر، زمینه آرامش و آسودگی سفرها را برای خود بیش از پیش فراهم کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به وضعیت سفرهای بین‌المللی در مرزهای زمینی اشاره کرد و اظهار داشت: از ۲۴ اسفند ماه تا پایان سال ۹۱ بیش از ۲۹۳ هزار و ۳۰۰ نفر از مرزهای کشور تردد کردند که طی این مدت، پایانه مرزی مهران در استان ایلام با ۴۱ هزار و ۱۹۱ نفر، پایانه مرزی باشماق در استان کردستان با ۳۴ هزار و ۲۹۹ نفر و از پایانه مرزی جلفا در آذربایجان شرقی ۲۷۰ هزار و ۵۷ نفر به‌ترتیب بیشترین تردد مرزی را داشتند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.