سفر شبکه مستند به “شوق تماشا” رسید

۳۰ آبان ،

“شوق تماشا” از مجموعه هشت قسمتی “سفر” که به تهیه‌کنندگی داریوش یاری و متناسب با حال و هوای ماه محرم تولید شده است، از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما؛ این مستند به کارگردانی داریوش ‌یاری و حسن‌ ساجدی، روایت‌گر سفر ساده و بی‌آلایش یک جوان نابینا و پیرمرد همراهش به کربلا است. سفری که بیش از سختی‌های راه، یک سفر داخلی و متفاوت برای جوان و باورهایش به ارمغان می‌آورد.
لازم به ذکر است؛ “سفر” با حضور کارگردانان و گروه‌های مختلف در قسمت‌هایی با موضوعات مجزا تولید شده است، و سعی دارد به این مفهوم بپردازد که سفر چگونه انسان را از بودن به شدن می‌رساند .
بنابراین گزارش؛ حسن نقاشی، آرش‌ رصافی، نیما عباسپور، رضا ضیایی‌دوستان، حسن‌ ساجدی و داریوش‌ یاری کارگردانان قسمت‌های مختلف این مجموعه می باشند که با توجه به موضوعات برنامه؛ سفرهایی به کشورهای مختلف از جمله فرانسه و چک همچنین شهرهای زیارتی عربستان و عراق و به شهرهای مختلف ایران مانند شیراز، کاشان، یزد، تهران و … داشته‌اند.
همچنین؛ «سفر با گردشگران»، «سفر با حجاج»، «سفر با مرغان عطار نیشابوری»، «سفر با مولانا»، «سفر با سعدی» و «سفر با زائرین» عناوین بعضی از قسمت‌های این مستند است. در تمامی قسمت‌ها کار تحقیق و پژوهش بر عهده مسعود اعرابی بوده است اما هر قسمت توسط گروه مجزا و کارگردانی متفاوت ساخته شده است.
گفتنی‌است؛ «شوق تماشا» پنج شنبه، دوم آذرماه، ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.