سفر صالحی به عربستان واسطه‌ای برای جلوگیری از حمام خون تروریست‌ها

۲۶اردیبهشت،

سیدافقهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست‌ خارجی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان، گفت: این دیدار می‌تواند زمینه توسعه روابط ایران و عربستان در منطقه باشد.

“سید هادی سید افقهی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با بیان اینکه تمامی رایزنی‌های صورت گرفته میان مقامات اروپایی، آمریکایی و کشورهای منطقه در راستای حل بحران سوریه انجام می‌گیرد، گفت: از سویی بازیگران خارجی در این بحران و از سوی دیگر بازیگران داخلی سوریه همگی بر این باور رسیده‌اند که لازمه خاتمه یافتن بحران سوریه به کارگیری یک راه حل سیاسی و منطقی است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای منطقه موافق با نظام بشار اسد همچون چین و روسیه همواره بر گفتمان ملی، آشتی ملی و به کارگیری راه حل سیاسی تاکید داشته است، تصریح کرد: درحالی که مخالفین و معارضین نظام بشار اسد به این نتیجه رسیده اند که باید هرچه سریعتر به پای میز مذاکره بنشینند، اما این گروه‌ها به دنبال سهم‌خواهی و امتیازگیری در این مذاکرات می باشند.

افقهی ادامه داد: تروریست ها در وضعیت بسیار بدی به سر می برند و در بدترین شرایط قرار دارند.امروزه که ارتش سوریه دارد تکلیف این بحران را پیش می برد

افقهی با اشاره به طرح محمد مرسی برای تشکیل کمیته‌ای چهارجانبه متشکل از ایران، مصر، عربستان و ترکیه برای حل بحران سوریه، اظهار داشت: درحالی که این طرح ابتدا با مخالفت عربستان و کارشکنی‌هایش در منطقه همراه بود اما پس از  تحولات اخیر منطقه که  بازیگران این بحران را به سمت میز مذاکره و راه‌حل سیاسی سوق می‌داد عربستان را به پیوستن به این کمیته و یافتن راه‌حلی برای دولت سوریه وادار ساخت.

وی تصریح کرد: اکنون فرصت خوبی است تا جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت و مدیریت بالای خود به دنبال آرام کردن تمام منطقه که در حال حاضر به سمت تشنج و جنگ‌های مذهبی طایفه ای و نژادی در حرکت است، گام بردارد.

افقهی سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان را بسیار مثبت و سازنده تلقی کرد و اظهار داشت: چنانچه این سفر با استفاده از راه حل‌های منطقی و سیاسی به خوبی مورد بهره‌برداری قرار گیرد می‌تواند سرآغاز خوشبینانه‌ای برای حرکت در مسیر آرام کردن منطقه و تخریب دیوار بی‌اعتمادی باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.