سفر قریب‌الوقوع هیأتی از مخالفان داخلی سوریه به مصر

۸فروردین ۱۳،

alnahar aljadid-3.jpg

منابعی از میان مخالفان سوریه اعلام کردند که یک هیأت سیاسی با حضور گروه‌ها، احزاب و مخالفان داخلی در آینده‌ای نزدیک به مصر می‌رود تا به بررسی ایجاد کانال‌های ارتباطی میان نظام و مخالفان خارجی از جمله ائتلاف ملی مخالفان سوریه بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سهیر سرمینی، معاون دبیرکل حزب ملی جوانان سوریه تاکید کرد که یک هیأت سیاسی با حضور گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های مخالف در داخل سوریه در هفته اول و سوم ماه جاری با هدف ایجاد کانال‌های ارتباطی با مخالفان خارجی به مصر می‌رود.

سرمینی تصریح کرد که این سفر قریب الوقوع در چارچوب تلاش‌های این هیأت برای تسریع در روند دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره آتی مذاکرات و تماس‌های غیر مستقیمی میان نظام و مخالفان خارجی از جمله ائتلاف ملی مخالفان سوریه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: هماهنگی‌ها در این خصوص با طرف‌هایی از مخالفان خارجی آغاز شده است.

سرمینی در خصوص جزئیات این سفر گفت: این هیأت با شخصیت‌ها و طرف‌هایی از مخالفان خارجی از جمله اشخاصی که از اروپا برای این منظور به قاهره می‌آیند، دیدار خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این هیأت با مسئولان رسمی مصر و نمایندگان احزاب سیاسی و هم چنین نبیل العربی، دبیل کل اتحادیه عرب دیدار خواهد کرد.

وی اعلام داشت: سفر این هیأت علاوه بر مصر، شامل ترکیه و سپس لبنان نیز خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.