سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری سودان به غزه

۲۶م دیماه ،

DataFiles_Cache_TempImgs_2013_1_News_1391_day_58_1_300_0.jpg

یک مقام مقام‌ سودانی از سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری این کشور به نوار غزه خبر داده و هدف از آن را تحکیم همکاری‌ها با طرف فلسطینی در زمینه‌های مختلف عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قطبی المهدی احمد، مشاور رئیس جمهوری سودان که در راس هیاتی سودانی به غزه سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار روزنامه فلسطین اعلام کرد: عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان به منظور تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به غزه سفر می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی افزود: سودان تا خروج کامل اشغالگران از سرزمین فلسطین، از حمایت‌های خود از ملت فلسطین دست نخواهد کشید و همواره بر موضع اصلی خود در کنفرانس سال ۱۹۶۷ خارطوم مبنی بر به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، عدم صلح و سازش و نیز عدم مذاکره با این رژیم پایبند خواهد ماند.

المهدی تصریح کرد: سودان نیز مانند غزه در محاصره قرار دارد و توطئه‌های داخلی و خارجی متعددی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه آن طراحی می گردد و مقابله با رژیم اشغالگر قدس جز از طریق اتخاذ موضع یکپارچه عربی و اعمال فشار علیه این رژیم ممکن نخواهد بود.

مشاور رئیس جمهوری سودان همچنین از تلاش‌های مقامات سودانی برای گسترش همکاری با نظام‌های تازه عربی به منظور دفاع از مساله فلسطین، لغو محاصره غزه و سودان و تحویل مقامات صهیونیستی به دادگاه جنایات بین المللی خبر داد.

وی دیدار خود با اسماعیل هنیه، اول وزیر دولت حماس در غزه را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: هنیه در این دیدار به تشریح اوضاع نوار غزه و عواقب و تبعات جنگ ۸ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پرداخت.

المهدی همچنین تاکید کرد که وی در این دیدار پیام تبریک و تهنیت البشیر را به هنیه ابلاغ کرده و بر موضع خارطوم در تداوم حمایت از مساله فلسطین تاکید کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.