سفر می روید؟ابوعلی سینا را هم با خودتان ببرید!

فروردین ۱۴۰۳

با فرا رسیدن فصل تابستان بیشتر خانواده ها به فکر مسافرت و گشت و گذار می افتند مقصد شما در هر کجا که باشد می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند، اما اگر ابوعلی سینا را با خودتان به مسافرت ببرید، می توانید از بسیاری از مشکلات احتمالی نجات پیدا کنید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ شنا کردن در دریا می تواند سبب بروز عفونت گوش شود برای اینکه در چنین مواردی از گوش درد خلاص شوید باید حتماً قطره سیر همراه خودتان داشته باشید و این دارو حتماً در داروخانه ها یافت می شود.

برای درمان قرمزی پوست می توانید مقدار اندکی جوش شیرین را مستقیماً روی محل قرمزی پوست قرار دهید جوش شیرین رطوبت پوست را جذب می کند و سپس آن را با آب خنک بشویید و سپس خشک کنید.

در فصل تابستان ممکن است در اثر راه رفتن در کوه و جنگل دچار بریدگی و خراش در پوست خود شوید در این صورت باید روی پوست خود مقداری عسل بریزید تا میکروب ها از بین بروند اگر هم عسل در دسترستان نبود کمی شکر روی زخم خود بپاشید تا محل مورد نظر ضدعفونی شود.

اگر در طول سفر دچار التهاب چشمی شدید یا چشم شما عفونت کرد از مخلوط آب لیموی تازه و روغن زیتون استفاده کنید در این صورت خارش و سوزش چشم هایتان برطرف می شود.

گاهی اوقات تفریح تابستانی با نیش حشرات خراب می شود در این صورت برای رفع التهاب و خارش ناشی از نیش حشرات باید مقداری قطره نعنا روی محل مورد نظر بزنید تا خارش برطرف شود


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.