سفر نوشیروان مصطفی به تهران

به گزارش خبرآنلاین، نوشیروان مصطفی متولد ۱۹۴۴ در شهر سلیمانیه است و در سال ۱۹۷۰ فعالیت سیاسی خود را در کردستان عراق آغاز کرد. سپس در سال ۱۹۷۶ همراه با جلال طالبانی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق را تاسیس کرد. از او همواره به عنوان شخص دوم حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق یاد می شود.
وی در سال های ۱۳۵۹-۱۳۶۷ در پیمان مشترک همکاری نیروی های نظامی جمهوری اسلامی ایران با معارضین عراقی همراه با حزب دموکرات و سوسیالیست کردستان عراق به عنوان حزب اتحادیه میهنی کردستان در کنار نیروی های سپاه پاسداران قرار داشت و در عملیات علیه رژیم صدام حسین شرکت جست.نوشیروان مصطفی در سال های پس از جنگ تحمیلی و تا سال ۱۹۹۲ و تشکیل اقلیم کردستان عراق، در لندن اقامت داشت و به نوشتن کتاب های تاریخ کردستان پرداخت که از جمله آن ها می توان به «از کنار رود دانوب تا دره های کردستان» اشاره کرد که به تازگی به فارسی نیز ترجمه شده است.
مصطفی امین در سال ۲۰۰۳ به عنوان یکی از شخصیت های برجسته کرد در حکومت انتقالی عراق حضور داشت و سپس حزب گوران (تغییر) را در اعتراض به آن‌چه فساد اصلاح‌ناپذیر می خواند در سال ۲۰۰۶ تشکیل داد که به یکی از منتقدان اصلی احزاب سنتی مسلط در کردستان عراق مبدل شده است.
سفر نوشیروان مصطفی رهبر حزب تغییر کردستان عراق به تهران به دعوت چندی پیش حسن دانایی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد انجام می شود.

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.