سفر هیات تجاری عراق به ایران

۲۱م دیماه ،

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: هیات عالی رتبه تجاری و اقتصادی عراق متشکل از ۲۰۰ نفر از فعالان بخش خصوصی و دولتی آن کشور برای حضور و بازدید از اولین نمایشگاه توانمدی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جهانبخش سنجابی تصریح کرد: در صورت مهیا شدن امکانات پذیرش و اقامت نمایندگان کشور عراق، اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق آمادگی دارد هیاتی عالی‌رتبه مشتکل از ۲۰۰ فعال برجسته تجاری عراق را به کشور دعوت کند.

به گفته دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، ارزش کل مبادلات تجاری دو کشور در سال قبل رقمی معادل ۱۰ میلیارد و۷۰۰ میلیون دلار بوده که عراق را به اولین شریک تجاری ایران در سال ۹۰ تبدیل کرده است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال نیز حجم مبادلات تجاری تهران و بغداد چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده که با درنظر گرفتن ارزش افزوده در بخش های خدمات فنی و مهندسی، صادرات انرژی و ترانزیت این رقم به ۹ میلیارد دلار می رسد.

حمید فضلعلی، رئیس ستاد اجرایی اولین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران هم در این‌باره، گفت: این نمایشگاه به پیشنهاد بخش خصوصی و با دستور رئیس جمهوری ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه امسال در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.