سفر هیات کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به کره جنوبی

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
هیات کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به ریاست اللهیار ملک شاهی نماینده محترم کوهدشت و رئیس این کمیسیون به همراه آقایان حمیدرضا طباطبائی نائینی و ابوالفضل ابوترابی نمایندگان محترم نائین و نجف آباد از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ دیماه به کره جنوبی سفر و با مقامات ذیربط این کشور دیدار و گفتگو نمودند.

این هیات در این سفر که با هدف آشنائی با سیستم حقوقی و قضائی و همچنین چگونگی تصویب قوانین مرتبط در مجلس ملی کره جنوبی به این کشور سفر کرده بودند ضمن بازدید از صحن علنی و بخش‌های مختلف مجلس ملی این کشور، با رئیس کمیسیون قضائی و عدالت مجلس این کشور و معاون وزیر دادگستری و همچنین قائم مقام وزیر برابری جنسیتی این کشور دیدار و گفتگو نمودند.

هیات ایرانی در این دیدارها، گزارشی از جایگاه و نقش پارلمان در سیتم سیاسی ایران، فرایند تصویب قوانین حقوقی و قضائی مرتبط در مجلس شورای اسلامی و همچنین رویه‌های معمول قضائی در سیستم قضائی ایران و جایگاه زن و خانواده در اسلام و ایران را تشریح کردند.

تبادل تجربیات پارلمانهای دو کشور در تصویب طرحها و لوایج و همچنین تبادل هیات‌های بیشتر جهت بهره‌مندی افزونتر از این تجربیات نیز مورد تایید طرفین قرار گرفت.

هیات ایرانی همچنین از یکی از زندان‌های کره جنوبی که بیشتر جنبه آموزش زندانیان را بر عهده دارد بازدید واز نقاط مختلف آن دیدن بعمل اوردند.

آقای احمد معصومی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول در ضیافت شامی که به افتخار ورود هیات در محل اقامتگاه سفیر برگزار نمودند ضمن اشاره به سابقه روابط دوستانه دو کشور ایران و کره جنوبی، بر اهمیت گسترش روابط فی‌مابین در همه حوزه‌ها بویژه روابط پارلمانی تاکید و اعلام داشتند برای نخستین بار در طول روابط، رئیس مجلس ملی کره جنوبی به ایران سفر خواهند کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.