سفر وزیر خارجه عراق به ایران به تعویق افتاد

سفیر ایران در بغداد خبر داد:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سفیر ایران در عراق از تعویق سفر هوشیار زیباری، وزیر خارجه این کشور به تهران خبر داد.

حسن دانایی‌فر  با اعلام این خبر به ایسنا،‌ افزود: روز سه‌شنبه وزارت خارجه عراق اعلام کرد به سبب مسایل اداری و داخلی عراق سفر آقای هوشیار زیباری به تهران به هفته آینده موکول خواهد شد.

قرار بود هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق روز چهارشنبه (۲۳ بهمن) در سفر کوتاه و دو جانبه به تهران بیاید و با مقامات کشورمان از جمله همتای ایرانی‌اش دیدار و گفت‌وگو کند.

وی با بیان این‌که در روابط و رفت‌و‌ آمدهای دیپلماتیک بین کشورها چنین اتفاقاتی طبیعی است دربارهٔ تاریخ دقیق سفر وزیر خارجه عراق به ایران در هفته آینده اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: هنوز زمان دقیق این سفر در هفته آینده اعلام نشده است.

سفیر کشورمان در عراق با اشاره به این‌مطلب که سفر آقای زیباری به تهران به درخواست طرف عراقی و در چارچوب روابط دوجانبه است گفت: در این سفر دو طرف دربارهٔ مسایل حقوقی، دو جانبه، سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر می‌کنند.

دانایی‌فر ادامه داد: این سفر در پاسخ به سفر اخیر آقای ظریف به عراق انجام می‌شود و موضوعات مطرح در سفر وزیر خارجه کشورمان به بغداد در سفر همتای عراقیش به ایران پیگیری می‌شود.

سفیر ایران در عراق دربارهٔ آخرین اقدامات مربوط به میله‌گذاری‌های مرزی میان ایران و عراق اظهار کرد: میله‌گذاری‌های زمینی تمام شده و نقشه‌های مشترک اروندرود نیز ترسیم شده است. هم‌چنین تیم مشترک دو کشور در این رابطه تشکیل جلسه دادند و از دو ماه قبل کارشان را به طور جدی آغاز کرده‌اند و ان‌شالله در سفر آقای زیباری به تهران مابقی بحث‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: میله‌گذاری از نقطه مرزی مشترک در مرز ترکیه با عراق و ایران تا خلیج‌فارس و جنوب خرمشهر تمام شده است و نقشه‌های آن نیز ترسیم شده است و کلانتران مرزی هم از سال قبل کار خودشان را آغاز کرده‌اند.

دانایی‌فر در ادامه به برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در عراق اشاره کرد و گفت: روز سه‌شنبه (۲۲ بهمن) مراسم با شکوهی در سفارت ایران برگزار شد که اکثر شخصیت‌ها و مقامات عراقی از تمامی اطراف سیاسی و اجتماعی عراق در آن حضور داشتند.

اسامه النجیفی، معاونان نخست‌وزیر، شهرستانی، هوشیار زیباری و تعداد بسیاری از نمایندگان پارلمان و وزیران کابینه و اندیشمندان مختلف عراقی در این مراسم شرکت کردند. هم‌چنین آقایان النجیفی و ابراهیم جعفری در این مراسم سخنرانی کردند و ضمن حمایت و تایید انقلاب اسلامی از روابط دو کشور به نیکی یاد کردند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.