سفر وزیر خارجه نیوزیلند به آفریقا و اروپا

۲۶فروردین۱۳،

وزیر امور خارجه نیوزیلند به منظور جلب حمایت برای دستیابی به کرسی در شورای امنیت در سال‌های ۲۰۲۴ – ۲۰۱۶، امروز (دوشنبه) کشورش را برای سفری دو هفته‌ای به قاره آفریقا و اروپا ترک کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، “موری مک کولی”، وزیر امور خارجه نیوزیلند قرار است به آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، لسوتو، موریتانی و موزامبیک سفر و با دبیرکل کمیسیون اقیانوس هند دیدار کند.

موری مک کولی در بیانیه‌ای تصریح کرده است که آفریقا مرکز قابل توجه رشد است و تخصص کشاورزی نیوزیلند یک صنعت خاصی در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.

وی در ادامه قرار است به بروکسل سفر کند تا در نشست ناتو دربارهٔ افغانستان شرکت و با شرکای نیوزیلند در عقب‌نشینی تیم بازسازی از ولایت بامیان گفت‌وگو کند.

به گفته‌ وزیر امور خارجه نیوزیلند، دولت ولینگتون نه تنها به کمک خود به افغانستان ادامه خواهد داد، بلکه قرار است تا دربارهٔ واگذار کردن مسئولیت‌های امنیتی به دولت افغانستان نیز صحبت کند.

وی همچنین قرار است از لوکزامبورگ، جمهوری چک، لیختن‌اشتاین، مالت و جمهوری سن مارینو دیدار کند.

طبق گفته‌های مک کولی اروپا یکی از «شرکای بزرگ سیاسی و تجاری» این کشور است و این سفر فرصتی برای «تقویت بیشتر روابط فراقاره‌ای» نیوزیلند است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.