سفر «کتابخانه صبا» فردا به ایستگاه کرمان می‌رسد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

سینماپرس-گروه تلویزیون:در پی فراخوان گروه اجتماعی شبکه یک سیما برای راه اندازی «کتابخانه صبا» در برنامه «صبح بخیر ایران»، کتاب های جمع آوری شده به مقصد جزیره تنب بزرگ فردا به شهر کرمان می رسند.

به گزارش تفسیری سینماپرس، شیرین صمدی، مجری برنامه «صبح بخیر ایران» که همسفر کاروان «کتابخانه صبا» از تهران به شهرهای قم، کاشان، اصفهان، یزد و رفسنجان است، این کاروان را تا پایان مسافرت ۱۷ روزه اش به جزیره تنب بزرگ و افتتاح «کتابخانه صبا» در این جزیره در روز ۲۴ آبان (روز ملی کتابخوانی) همراهی خواهد نمود.

صمدی دراین خصوص گفت:این مسافرت ۸ آبان ماه جاری با بدرقه مهدی فرجی، مدیر شبکه یک، از مقابل در جام جم سازمان صداوسیما آغاز شد و در طول مسافرت در هر شهر از شهرهایی که ذکر شد دو روز توقف نمود تا مردم این مناطق با اهدای کتابهای خود به این طرح ملی بپیوندند.

صمدی افزود:علاوه بر پخش زنده این برنامه در برنامه «صبح بخیر ایران» که هر روز ساعت ۷:۳۰ بامداد از شبکه یک پخش می گردد، در طول روز نیز مخاطبان شبکه ملی در مقاطع مختلف زمانی شاهد استقبال مردمی از این حرکت فرهنگی شبکه یک می باشند.

مجری برنامه «صبح بخیر ایران» درباره نحوه استقبال و برخورد مردم با این حرکت افزود: طرح «کتابخانه صبا» برای اولین بار در حوزه کتاب و کتابخوانی با این وسعت اجرا شده و گروه اجتماعی شبکه یک با این اقدام حرکتی را رقم زد که بیش از جلوه ظاهری آن، مسافرت چند صد کیلومتری کتابها برای رسیدن به دست علاقمندان مطالعه در دورترین نقاط میهن اسلامی، پیام اهدا اندیشه و محبت و دوستی مردم سرزمینمان به یکدیگر در یک عرصه فرهنگی یعنی کتاب و کتابخوانی را اهمیت بخشیده است.

وی با بیان این مطلب که تیم برنامه پیش بینی این حد از استقبال مردمی را نداشت، تصریح نمود: کار با این باور آغاز شد که حتی اگر یک کتاب اهدا شود و فقط یک نفر از علاقمندان مطالعه به یک کتاب برسد، برد با رسانه است.

مجری «کتابخانه صبا» با آرزوی متوقف نشدن این حرکت فرهنگی  اظهار داشت:پنجشنبه و جمعه این هفته کاروان«کتابخانه صبا» در رفسنجان استقرار می یابد و پس از آن مسافرت یار مهربان به سمت کرمان ادامه می یابد تا روز ۲۴ آبان همزمان با روز کتابخوانی در جزیره تنب بزرگ به سر منزل برسد.

«کتابخانه صبا» آیتمی از برنامه «صبح بخیر ایران» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما به تهیه نمایندگی داریوش ربیعی است که از ۱۵ تیرماه جاری در فواصل این برنامه هر روز از ساعت ۶ تا ۹ صبح از شبکه یک سیما پخش می گردد.

انتهای پیام/ع.ت ـ ب.ب

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۳۶۵


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.