سفر کتایون ریاحی به زاهدان/ یک جایزه دیگر برای سینمای ایران

به گزارش خبرنگار مهر، هیئت انتخاب فیلمنامه‌های سینمایی ویدیویی بخش قلم طلایی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس معرفی شدند.

هیاتی متشکل از پنج تن از هنرمندان، سینماگران و مدیران هنری کشور، مسئولیت ارزیابی و انتخاب فیلمنامه‌های سینمایی ویدئویی بخش قلم طلایی جشنواره را برعهده دارند. مصطفی رستگاری، امیرحسین آشتیانی، محمدرضا آهنج، سیدرحیم حسینی و داوود امیریان اعضای هیئت انتخاب این بخش هستند.

– سومین سفر فصلی سفیر مهرآفرین، روز شنبه چهاردهم مرداد ماه با سفر به استان سیستان و بلوچستان و مرکز این استان، یعنی شهر زاهدان برگزار شد. در این سفر کتایون ریاحی به اتفاق فاطمه دانشور مدیرعامل و تعدادی از مدیران موسسه مهرآفرین و فرزندان شان، از خانواده‌‌های تحت پوشش و همچنین از بخش‌های محروم شهر زاهدان دیدار کردند و ضمن اهدای کمک‌های موسسه مهرآفرین به تعدادی از خانواده‌های بی‌بضاعت شهر زاهدان و حواشی آن، به درد دل ها و مشکلات آنان گوش دادند؛ و قرار شد اقداماتی در رفع چهره فقر از این شهر صورت پذیرد.‌

– فیلم کوتاه “صدای باران” به کارگردانی جلال ساعدپناه با حضور این فیلمساز ایرانی، در بخش رقابتی سومین دوره جشنواره یک کشور، یک فیلم در کشور فرانسه به نمایش درآمد و توانست بیشترین آرا را به‌دست آورد و جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از میان ۴۷ فیلم اروپایی، آسیایی و آمریکایی از آن خود کند.

جشنواره یک کشور، یک فیلم، اعضای هیئت داوران ندارد و در واقع، مردم داوران این جشنواره محسوب می‌شوند و با آرای خود بهترین فیلم را انتخاب می‌کنند؛ که امسال کارگردان ایرانی، جلال ساعدپناه با فیلم کوتاه “صدای باران” توانست بیشترین آرا و جایزه این جشنواره مردمی را از آن خود کند.

 

این جشنواره با نمایش ۴۷ فیلم‌ کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند و تجربی از کارگردانان ۴۷ کشور جهان در فضایی زیبا و با حضور گرم و استقبال بی‌نظیر اهالی دهکده آپچت در نزدیکی شهر کلرمون فران در کشور فرانسه برگزار شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.