سفر گروهی از نمایندگان مجلس به تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در آستانه روز ملی خلیج فارس، گفت:  در آستانه این روز ملی شاهد برخی تحرکات و اظهارات نسنجیده در منطقه در رابطه با جزایر سه گانه هستیم که در راستای اختلاف افکنی و اختلافات قومی و مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران وارد این بازی نخواهد شد، تصریح کرد: اسناد موجود درباره مالکیت ایران بر خلیج فارس و جزایر سه گانه آنقدر مستدل و محکم است که نیازی به پیگیری حقوقی از سوی ایران وجود ندارد. مالکیت ایران بر اساس اسناد ۱۵۰۰ سال پیش ثابت شده است .

الهیان تأکید کرد: حاکمیت جمهوری اسلامی بر خلیج فارس و حضور ایران در آبهای خلیج فارس پیام صلح و دوستی در کشورهای منطقه به همراه دارد و در نهایت اینکه حضور ایران باعث اقتدار منطقه  بوده و خواهد شد.

وی در ادامه به سفر روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی به جنوب کشور و احتمال بازدید از جزایر سه گانه با موضوعیت خلیج فارس و به مناسبت روز ملی خلیج فارس خبر داد و تصریح کرد: فراکسیون خلیج فارس نیز در مجلس راه اندازی شده است و در انتظار آغاز مجلس نهم و حضور نمایندگان جدید در این فراکسیون هستیم که بتوانیم حرکت اصلی خود را آغاز و از جایگاه مجلس مدافع خلیج فارس باشیم.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.