سفیدکوه، سیاه شد!

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از اطفاء آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد خبر داد.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این آتش‌سوزی در منطقه کلدر و قلعه سنگی خرم‌آباد ساعت ۱۳ امروز به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: این حریق پس از ۵ ساعت تلاش فراوان با کمک نیروهای منابع طبیعی و جوانان محلی منطقه مهار شد.

فتحی تصریح کرد: در این آتش‌سوزی بیشتر پوشش‌های گیاهی و مرتعی آسیب دیدند و خوشبختانه درخت‌ها آسیب زیادی ندیدند.

این مسئول با بیان اینکه منطقه سفیدکوه خرم‌آباد، کوهستانی و دره‌ای است اضافه کرد: در حال بررسی هستیم تا میزان دقیق آسیب این حریق را بدست آوریم.

فتحی بیرانوند در خصوص عمدی‌بودن این حادثه ادامه داد: عمدی یا غیرعمدی بودن آتش‌سوزی فعلا مشخص نیست ولی نکته مهم این است که ما به محض اطلاع از آتش‌سوزی سریع نیروها را به محل اعزام کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تاکید کرد: این آتش‌سوزی در سنگلاخ‌ها اتفاق افتاده و خوشبختانه گونه جانوری منطقه صدمه ندیده است.

وی با اشاره به گرم و صعب‌العبور بودن منطقه، گفت: خاموش کردن آتش کار سختی است و حدود ۷۰ نفر از نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و جوانان داوطلب در مهار این آتش‌سوزی کمک کردند.

گفتنی است منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد با مساحتی برابر با ۶۹۵۰۰ هکتار ابتدا در سال ۱۳۴۷ به عنوان شکار و تیراندازی ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و بعد در سال ۱۳۶۹ به منطقه حفاظت شده ارتقاء یافت.

سفیدکوه با داشتن وضعیت توپوگرافی خاص و رودخانه‌های پرآبی نظیر کریه و کشکان یکی از زیستگاه‌های با ارزش جانوران در غرب ایران محسوب می‌شود که ۲۷۲ گونه گیاهی و ۱۳۸ گونه جانوری در آن شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.