سفیر آمریکا در کنیا استعفا کرد

سفیر آمریکا در کنیا با اعلام اینکه شیوه رهبری و اولویت‌هایش با واشنگتن همخوانی نداشته و متفاوت است، از سمت خود در این پست استعفا کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، در بیانیه سفارت آمریکا درکنیا آمده است: اسکات گریشن، سفیر آمریکا در کنیا پس از یک سال از به دست گرفتن این سمت به دلیل وجود اختلافات با واشنگتن در مورد شیوه رهبری و اولویت‌هایش از این سمت استعفا کرد.

خروج این سفیر از کنیا، یک هفته پس از هشدار سفارت آمریکا در مورد تهدید احتمال حمله شبه‌نظامیان به شهر بندری مومباسا، صورت گرفت؛ عاملی که دولت کنیا را به شدت در مورد این هشدار خشمگین کرد چرا که این روند باعث خسارت اقتصادی به این کشور آفریقایی می‌شد.

اسکات گریشن در متن استعفای خود نوشت: تفاوت‌های موجود میان شیوه رهبری و اولویت‌های من باعث شد تا به این نتیجه برسم که زمان ترک این سمت فرا رسیده است.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه کنیا نیز اعلام کرد که استعفانامه گریشن یک رویداد شگفت‌آور برای دولت کنیا است.

یکی از تحلیلگران سیاسی کنیا نیز گفت که گریشن برای مدت سه سال در وزارت امور خارجه آمریکا حضور داشته اغلب در تصمیم‌‌گیری‌هایش بسیار شتابزده رفتار کرده است.

روز یکشنبه هفته گذشته دو روز پس از هشدار آمریکا و یک روز پس از وقوع انفجاری در مومباسا، یکی از وزیران کابینه دولت کنیا اعلام کرد که سفارت آمریکا توافق مربوط به عدم اعلام هشدار را زیر پا گذاشته و نقض کرده است.

این احتمال وجود دارد که حملات در خاک کنیا از سوی شبه‌نظامیان سومالی باشد چرا که کنیا از اکتبر سال گذشته میلادی نیروهای خود را به سومالی اعزام کرده است. علاوه بر این، افزایش ناامنی بر صنعت گردشگری کنیا خدشه‌ وارد کرده و باعث مشکلاتی در رشد اقتصادی این کشور آفریقایی شده است.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.