سفیر ایران: اقدام نظامی علیه سوریه بازی با آتش است

به گزارش ایرنا به نقل از بخش اطلاع رسانی سفارت ایران در دمشق، وی در دیدار با

‘هروه لادسوس’ معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور صلحبانی و فرستاده ویژه وی به سوریه در سفارت ایران در دمشق تصریح کرد که روند نظامی موجب پیچیده تر و طولانی تر شدن بحران در سوریه می شود و تبعات منفی و وخیمی برای منطقه بویژه عاملان این بحران خواهد داشت.

شیبانی با اشاره به موقعیت حساس سوریه و تلاش برخی از جهات منطقه ای و بین المللی در نظامی کردن روند وضعیت جاری گفت: هر گونه راه حلی غیر از راه حل سیاسی منجر به بی ثباتی در سوریه خواهد شد و این امر بی ثباتی در محیط پیرامونی این کشور را به دنبال خواهد داشت.

سفیر ایران در سوریه ضمن تأکید بر موضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از طرح

‘کوفی عنان’ فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه بر ضرورت مقابله با تلاش هایی که در جهت به شکست کشاندن این طرح می شود، تاکید کرد.

لادسوس نیز در این دیدار که ژنرال’ باباگری گای’ رییس جدید ناظران بین المللی در سوریه نیز حضور داشت، گزارشی از اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان ملل از جمله تمدید یک ماهه مهلت حضور نیروهای سازمان ملل و رایزنی های انجام شده از سوی وی با مقام های سوریه را به اطلاع سفیر ایران رساند.

وی با اشاره به دیدار اخیر ‘علی اکبر صالحی’ وزیر خارجه ایران با ‘بان کی مون’ دبیرکل سازمان ملل، دیدار امروز را در ادامه آن دانست و با تأکید بر جایگاه و نفوذ ایران در منطقه حساس خاورمیانه، از مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از طرح عنان تشکر کرد.

در این دیدار دو طرف تحولات جاری در سوریه و آخرین وضعیت طرح شش ماده ای عنان به ویژه در شرایط حساس سیاسی و امنیتی سوریه را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار دادند.

شیبانی و لادسوس ضمن رد اقدامات نظامی در ارتباط با سوریه که باعث پیچیده تر شدن اوضاع می شود، تنها راه حل بحران پیچیده این کشور را راه حل سیاسی و ورود طرف های متنازع به گفت وگو اعلام کردند.

خاورم**۱۴۳۶ **۱۴۳۱**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۲۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.