سفیر ایران در آنکارا : یکی از دلایل مقاومت مردم ایران مقابل دسیسه های غربی ها هوش آنان است

‘ بهمن حسین پور ‘ سه شنبه شب در دیدار با دانشجویان برگزیده ایرانی در دانشگاه های ترکیه با بیان این مطلب افزود : هوش سرشاز و آموخته های اسلامی سبب شده است که مردم ایران در طول ۳۳ سال بتوانند در مقابل هرگونه دسیسه های کشورهای غربی مقاومت کنند.

وی با اشاره به تاریخ و تمدن ایران و با ارج نهادن به تلاش و زحمات دانشجویان برگزیده ایرانی در دانشگاه های ترکیه اظهارداشت : موفقیت هر ایرانی در هر کجای جهان ، افتخاری برای مردم و مسوولان کشورمان بشمار می رود و ایرانیان به جهانیان ثابت کرده اند که از هوش و درایتی بسیار برخوردارند.

سفیر ایران در آنکارا با اشاره به افتخارات کسب شده از سوی دانش آموزان و دانشجویان ایرانی در المپیادهای مختلف متذکر شد هیچ یک از دانشجویان کشورهای مختلف به اندازه ، دانشجویان ایرانی نتوانسته اند در ترکیه موفقیت کسب کنند که این نشان دهنده هوش و ذکاوت ایرانیان است.

حسین پور با اشاره به تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه ایران اسلامی اظهارداشت : با وجود این تحریم ها ، هر روز شاهد موفقیت های بیشتری ایرانیان در زمینه های مختلف هستیم که این امر حاکی از هوش ، خلاقیت و قدرت ذهنی ایرانیان است .

وی با اشاره به دیدارهایش با مقامات ترکیه اظهارداشت : در ملاقات های مختلف با مقامات ترکیه ای ، به دفعات آنان از هوش و توان بالای ذهنی ایرانیان سخن گفته اند که مایه مباهات است.

وی بااشاره به تاسیس انجمن دانشجویان ایران درترکیه ، دانشجویانی ایرانی را به همبستگی و اتحاد دعوت کرد و گفت سفارت جمهوری اسلامی ایران و کارکنان این سفارت و سرکنسولگری کشورمان در آنکارا ، آماده هرگونه مساعدت برای به دانشجویان ایرانی و رفع مشکلات آنان است.

خانم ‘منیژه موثق بجستانی ‘ عضو شورای انجمن مرکزی علمی و فرهنگی دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه نیز در سخنانی ضمن تقدیر از مسوولان سفارت و سرکنسولگری ایران در آنکارا ، گزارشی کوتاهی از فعالیتهای این انجمن ارائه کرد.

هفت دانشجوی ایرانی به نام های ‘محمد تقی زاده ، ناصر بابایی ، مینو پورحسن ، اصغر صفریان ، نگار ولی زاده ، رویا توکلی و بابک ناصری ‘ در مقاطع تحصیلی مختلف موفق به دریافت عنوان بهترین دانشجویان در دانشگاه های ترکیه شدند.

خاورم** ۲۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۳۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.