سفیر ایران در ترکیه: امیدواربم تا پایان ۲۰۱۲ حجم تبادلات تجاری بالغ بر ۲۲میلیارد دلار شود

۰۱م آذر ،

سفیر ایران در ترکیه گفت: امیدواربم تا پایان ۲۰۱۲ حجم تبادلات تجاری بالغ بر ۲۲ میلیارد دلار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بهمن حسین پور در سخنانی در گردهمایی انجمن تجار ایرانی (ایصیاد) و انجمن تجار ایرانی – ترک (تیصیاد) به روند رو به رشد تبادلات تجاری دو کشور اشاره و تصریح کرد که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۲ حجم تبادلات تجاری به بیش از ۲۲میلیارد دلار بالغ شود.

وی ضمن بیان نقش مهم تشکل‌های تجاری در روند توسعه همکاری‌های تجاری ایران و ترکیه به ظرفیت‌های دو کشور اشاره کرد و آشنایی هرچه بیشتر با توانمندی‌ها و نیازهای دو کشور را برای گسترش همکاری‌های اقتصادی ضروری دانست.

حسین‌پور با توجه به تحریم‌های یکجانبه کشورهای غربی و وضعیت حساس کشور ابراز امیدواری کرد تجار ایرانی مقیم خارج از کشور بیش از پیش در جهت تامین نیازهای کشور تلاش کنند.

حسین پور با برشمردن آخرین تحولات در روابط اقتصادی دو کشور و تقویت همکاری‌های استانی به طرح ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک بین ایران و ترکیه در مناطق مرزی، توسعه حمل و نقل و همکاری‌های کشاورزی اشاره کرد.

وی برقراری تماس مستمر بین بخش‌های خصوصی و انجمن‌های صنفی با نهادهای دولتی و اقتصادی را حائز اهمیت خواند و گفت: امیدواریم مسوولین انجمن‌های ایصیاد و تیصیاد با راه‌اندازی وب پایگاه اینترنتی و ایجاد بانک اطلاعاتی گام مهمی در معرفی هرچه بیشتر این انجمن‌ها بردارند و با هماهنگی تشکل های تجاری داخل کشور در جهت توسعه تبادلات تجاری دو کشور بیش از پیش فعال باشند.

در این گردهم آیی که سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول نیز حضور داشت، روسای انجمن های مذکور درخصوص فعالیت‌های تشکلات تجاری و روند تبالات سخنرانی کردند و در پایان حسین پور به سوالات مطرح شده از سوی شرکت کنندگان پاسخ داد.

انجمن تجار ایرانی مقیم ترکیه و انجمن تجار ایرانی – ترک اخیرا اتحادیه ای را ایجاد کردند تا در قالب یک اتحادیه نقش موثر و فعال تری در توسعه روابط تجاری ایفا کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.