سفیر ایران در روسیه: شبکه تلویزیونی بلومبرگ اظهارمن را درست منعکس نکرد

سجادی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: خبرنگار شبکه تلویزیونی بلومبرگ از من پرسید که آیا احتمال دارد که ایران در قبال اقدامات غرب در چارچوب طرح گام به گام در آینده، پروتکل الحاقی را بپذیرد و من جواب دادم که تحقق چنین چیزی در حد احتمال ممکن است.

وی با انتقاد از اقدام بلومبرگ در برجسته سازی ‘ پذیرش احتمالی و مشروط پروتکل الحاقی از سوی کشورمان در چارچوب اقدامات متقابل ‘ افزود: موضوع اصلی این مصاحبه در خصوص دستاوردهای ایران از نشست استانبول بود و مصاحبه کننده تنها یک سوال در خصوص احتمال پذیرش پروتکل الحاقی مطرح شد که پاسخ من نیز ‘محتمل’، ‘ممکن’ و ‘مشروط’ بود.

وی اظهار داشت: کانال تلویزیونی بلومبرگ و دیگر رسانه هایی که با استناد به آن خبر را پوشش داده اند، به گونه ای عمل کرده اند که انگار مصاحبه من در خصوص مباحث مربوط به پروتکل الحاقی بوده است، در حالی که چنین موضوعی نبوده است.

سفیر کشورمان در روسیه اضافه کرد: من در مصاحبه نوشتاری با خبرنگار کانال تلویزیونی بلومبرگ توضیح دادم که ایران در نشست استانبول به سه دستاورد ارزنده شناسایی حقوق هسته ای خود از سوی اعضای گروه ۱+۵ ، پذیرش معاهده ان پی تی به عنوان ملاک قضاوت و مذاکره پیرامون برنامه هسته ای صلح آمیز کشورمان و قبول اصل گام به گام در روند مذاکرات دست یافت.

وی تشریح کرد: اظهارات من در این خصوص در کانال تلویزیونی بلومبرگ و خبرهای رسانه های دیگر با استناد به این کانال تلویزیونی به گونه ای برجسته سازی شده است که انگار من در خصوص پذیرش پروتکل الحاقی توسط ایران بیانیه صادر کرده ام.

وی ادامه داد: کانال تلویزیونی بلومبرگ و دیگر رسانه های خبری غربی با پس و پیش کردن اظهارات من به گونه ای خبر داده اند که انگار من از حتمی بودن پذیرش پروتکل الحاقی سخن گفته ام ، در حالی که واقعیت غیر از این بوده است و من تنها در پاسخ به سوالی درباره احتمال وقوع یک امر در آینده پاسخی مبتنی بر احتمال به آن داده ام.

اروپام/۵۱۸**۱۴۱۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۰۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.