سفیر ایران در سوییس خبر داد: دور بعدی مذاکرات ماه نوامبر در ژنو برگزار می‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سفیر کشورمان در سوییس از احتمال برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌یی ایران و ۱+۵ در ژنو خبر دادو با اشاره به سفر مدیرکل وزارت خارجه سوییس به ایران که اخیرا انجام شده است، روابط دو کشور را رو به گسترش و خوب توصیف کرد

خبراقتصادی:علی‌رضا سالاری، سفیر ایران در سوییس دربارهٔ آمادگی سوییس برای میزبانی مذاکرات بعدی ایران و ۱+۵ در شهر ژنو گفت: سوییس برای میزبانی مذاکرات ایران و ۱+۵ اعلام آمادگی کرده است و از آن‌جایی که ژنو شهری بین‌المللی است و مقر اروپایی سازمان ملل در آن قرار دارد می‌تواند به احتمال قوی میزبان دور بعدی مذاکرات هسته‌یی باشد.

او با اشاره به سفر مدیرکل وزارت خارجه سوییس به ایران که اخیرا انجام شده است،‌ روابط دو کشور را رو به گسترش و خوب توصیف کرد.

سفیر کشورمان در سوییس که هیات مذاکره کننده هسته‌یی کشورمان را همراهی می کند دربارهٔ برگزاری مذاکرات “ژنو ۲” دربارهٔ بحران سوریه به ایسنا گفت: ژنو میزبان مذاکرات بین‌المللی دربارهٔ سوریه است و از آن‌جایی که ایران کشوری موثر در منطقه و خاورمیانه است حضورش در این نشست مهم خواهد بود.

هم‌چنین سید عباس عراقچی، دیپلمات ارشد کشورمان که مذاکرات کارشناسی با معاونان وزیران خارجه ۱+۵ را بر عهده دارد نیز از برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ در آینده نزدیک در ژنو خبر داد.

وی هم‌چنین گفت: احتمالا مذاکرات بعدی ماه آینده در نوامبر خواهد بود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.