سفیر ایران در لبنان: ثبات در سوریه، بر ثبات لبنان تأثیر دارد

۳۰م دیماه ،

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در لبنان، با پطرس حرب، وزیر پیشین و نماینده مجلس لبنان ملاقات و دربارهٔ تحولات منطقه و لبنان گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پطرس حرب در این ملاقات دربارهٔ طرح کشورمان برای حل بحران سوریه اظهارکرد: ما به صورت کلی با هرگونه طرحی که موفق به توقف درگیری‌ها و برقراری آرامش در سوریه شود، موافقیم. بعضی کشورها بدون در نظر گرفتن محتوای طرح و صرف آن که این طرح توسط ایران مطرح شده، آن را رد می‌کنند.

او با تأکید بر ضرورت توقف خشونت و درگیری‌ها در سوریه گفت: ما از هرگونه راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه حمایت می‌کنیم. حفظ ثبات و استقرار در سوریه، بر استقرار ثبات لبنان تأثیر داشته و ناامنی در سوریه نیز تأثیراتی منفی بر وضعیت داخلی لبنان خواهد داشت.

نماینده مجلس لبنان با اشاره به کمک‌های کشورمان به آوارگان سوری یادآور شد: کمک به آوارگان سوری وظیفه‌ای انسانی است. از کمک‌های ایران در این راستا تشکر می‌کنیم. لبنان نیز در این راستا نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست. در عین حال باید توانایی‌های محدود لبنان را نیز مد نظر قرار داد.

سفیر ایران در لبنان نیز ضمن تشریح تلاش‌های کشورمان برای حل بحران سوریه تاکید کرد: با عقلانیت موجود میان مسوولان لبنانی، تاثیرات منفی بحران سوریه بر لبنان گرفته شده است. ایران نیز نهایت تلاش خود را در این راستا به کار بسته و همواره بر حفظ وحدت و انسجام لبنان در مواجهه با رژیم صهیونیستی تأکید کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.